Gå til innhold

E23 m30b35 problemer


Bmwfanatic
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har handlet en 7 serie for motoren sin del, fikk den billig.. Er jo igrunn fornøyd, men den har ett problem..

Da den når ca 2500rpm, da virker det som den kutter på en av sylindrene (går på 5) .. Skal også nevnes att forrige eier mente problemet kom og gikk, det merket jeg på veien hjem også, da gikk den rent ett lite stykke..

Er også noe ventiltikk, spesielt fra en sylinder.. kan det ha en sammenheng?

Har prøvd å skifte plugger, men helt likedan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå justert ventiler, og renser fordelerlokk.. Det var litt olje inni der, og så litt slitt ut.. vasket og pusset, men likedan.. Kan ett slitt fordelerlokk være løsningen?

tomgangen la seg på 800rpm nå, der den skulle være, før var den på 1000.. kommer vel av ventilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvorfor ikke? den kan holde tett inntil ett visst trykk. hadde en trans-am for noen år siden, gikk som pokker vanligvis, men av å til var den rett å slett daff.. tok komp,test på den, å der var rett å slett gjennomtrekk på en eksosventil. Men det kan selfølgelig være andre ting, så du om der var fargeforskjell på pluggane dine? kan vær ei dyse som krangla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke att den er daff, den går rett og slett ikke på en sylinder.. enkelte ganger kan den også være bra, det har skjedd.. kan det da være en ventil om det kommer og går?

Pluggene så også veldig like ut, sjekket ut det.. Dyse har jeg også tenkt på, men er ikke så lett å sjekke?

Disse sakene her er jo så gamle som alle haugene også :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

prøv å bytt plugger hvis det ikke er gjort.

hadde samme problem med en e28 som stadig kutta på sylinder nr. 1.

Prøve alt mulig. Bytta plugger og så funka det

Nå viste det seg over tid at den etter hvert kutta igjen på nr. 1 helt til jeg putta i den noen champion plugger- da holdt det.

e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Test pluggledningene med et ohm-meter. Kablene på alle sylindrene skal ha ca like stor motstand. Når problemet oppstår, er det mulig å dra en og en ledning ut for å finne ut hvile sylinder som kutter. (Bruk isolert verktøy. 30-40 000 Volt øyeblikkspenning. Au, au.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...