Bmwfanatic Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Heisann Jeg har handlet en 7 serie for motoren sin del, fikk den billig.. Er jo igrunn fornøyd, men den har ett problem.. Da den når ca 2500rpm, da virker det som den kutter på en av sylindrene (går på 5) .. Skal også nevnes att forrige eier mente problemet kom og gikk, det merket jeg på veien hjem også, da gikk den rent ett lite stykke.. Er også noe ventiltikk, spesielt fra en sylinder.. kan det ha en sammenheng? Har prøvd å skifte plugger, men helt likedan.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 E23 eller E32 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 E23, sorry, skreiv feil i topic.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 jeg har nå justert ventiler, og renser fordelerlokk.. Det var litt olje inni der, og så litt slitt ut.. vasket og pusset, men likedan.. Kan ett slitt fordelerlokk være løsningen? tomgangen la seg på 800rpm nå, der den skulle være, før var den på 1000.. kommer vel av ventilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 ta komptest. du kan ha en svidd ventil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 vil den da gå helt fint opp til 2500 rpm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 ja hvorfor ikke? den kan holde tett inntil ett visst trykk. hadde en trans-am for noen år siden, gikk som pokker vanligvis, men av å til var den rett å slett daff.. tok komp,test på den, å der var rett å slett gjennomtrekk på en eksosventil. Men det kan selfølgelig være andre ting, så du om der var fargeforskjell på pluggane dine? kan vær ei dyse som krangla. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet September 4, 2006 Forfatter Share Skrevet September 4, 2006 er ikke att den er daff, den går rett og slett ikke på en sylinder.. enkelte ganger kan den også være bra, det har skjedd.. kan det da være en ventil om det kommer og går? Pluggene så også veldig like ut, sjekket ut det.. Dyse har jeg også tenkt på, men er ikke så lett å sjekke? Disse sakene her er jo så gamle som alle haugene også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e330sa Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Hei prøv å bytt plugger hvis det ikke er gjort. hadde samme problem med en e28 som stadig kutta på sylinder nr. 1. Prøve alt mulig. Bytta plugger og så funka det Nå viste det seg over tid at den etter hvert kutta igjen på nr. 1 helt til jeg putta i den noen champion plugger- da holdt det. e3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 545 Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Test pluggledningene med et ohm-meter. Kablene på alle sylindrene skal ha ca like stor motstand. Når problemet oppstår, er det mulig å dra en og en ledning ut for å finne ut hvile sylinder som kutter. (Bruk isolert verktøy. 30-40 000 Volt øyeblikkspenning. Au, au.) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå