Gå til innhold

bmw 320I sota ruter/ gardin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har prøvd å sote rutene men klarer det ikke helt, bruker såpevann og greier, men problemet blei å skjære til sotarket. noen som har tips til å få sotearket til å passe perfekt med ruta? evt klippe ut vanlig ark som skisse eller no? eller om det lønner seg å heller slenge opp en rullegardin i bakruta?

Skrevet

Rullegardin blir jo 20 ganger bedre i mine øyne, selv om rute er tona.. Det blir mørkt i tillegg.. å sote bakruta hjemme selv har jeg erfart at er særdeles vanskelig, blir seende stygt ut, i hvertfall fra kupeen.. så råder deg til å kjøpe org gardin eller så du bare monterer lett selv, det ser mer ordentlig ut..

Skrevet

Har coupe selv, og det er som sagt et lite helvete å sote bakruta.

På ruter generelt pleier jeg å sprute litt vann på utsida å legge filmen med limen vendt mot meg å renskjære. På den måten blir det plug'n'play når filmen skal på fra innsiden.

Gjorde dette da jeg skulle ta bakruta også, men jeg delte opp i 3 vertikale deler, skulle seff tatt 3-4 horisontale striper der skjøtene følger varmetrådene.

Har du problemer med luftbobler kan/bør du gå over med varmepistol eller lighter for å svette ut siste rest av lufta. Det ser mye bedre ut med én gang.

Så jeg har motsatt mening her ja, liker bedre soting :)

Skrevet

på coupe ruta so er den bua.. å det vil si du må smelte på filmen på utsiden for da slipper du å stryke deg ihjel på iinnsiden..

skær til på2-4mm utpå den svartekanten på ruta.. so sitter den nok som støpt når du tar den inni bilen å montera.. å du klarer å montere den uten å må legge flere lag.. skjøting er ut:)

om du ikkje får det til so kan du alltids ringe meg å betale meg so legger eg det på til deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...