Gå til innhold

Bilen er for lav bak. Nye fjærer bak?


KriZ87
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en Z3 1.8 som er senket 40mm rundt om.

Men problemet er det at den er lavere bak en forran. Blir liksom litt henge rompe på den. Hjulet forsvinner litt under hjulbuen. Og det ser jo ikke pent ut i tillegg til at det gir veldig negativ camber som gjør at dekkene slites veldig fort.

Så det jeg lurte på var om det gikk ann å kjøpe 2 senkefjærer som senker omtrent 30 eller 25mm som egentlig er beregnet for en e30. For Z3 og e30 har vell samme oppheng bak sant?

Så viss det er noen som vet om et sted man kan kjøpe 2 fjærer til e30 så hadde det vært fint om dere kunne lagt ut et firmanavn + evnt en link.!

Legger også ved et par bilder hvor dere kan se hva jeg mener:

Bilde006.jpg

Bilde005.jpg

Bilde004.jpg

Bilde003.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak :)

Ser fett ut det :)

Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1.8) like høye standard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak :)

Ser fett ut det :)

Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1.8) like høye standard?

Hvordan senkesett har du idag? AP/Jamex etc er ofte fjører som kryper sammen over tid og blir en del lavere enn oppgitt mm. H&R, Eibach, Bilstein etc er vel fjører som kanskje holder seg litt bedre, men koster også litt mer..

Selv har jeg coupe. Har KW variant 2 coilovers. Er på laveste bak så en ca 50mm tenker jeg. Forran er det en rundt 40-50mm. Jeg skal ha den lavere forran, men har ikke rekt å få skrudd den litt ned.

z3-12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak :)

Ser fett ut det :)

Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1.8) like høye standard?

Hvordan senkesett har du idag? AP/Jamex etc er ofte fjører som kryper sammen over tid og blir en del lavere enn oppgitt mm. H&R, Eibach, Bilstein etc er vel fjører som kanskje holder seg litt bedre, men koster også litt mer..

Selv har jeg coupe. Har KW variant 2 coilovers. Er på laveste bak så en ca 50mm tenker jeg. Forran er det en rundt 40-50mm. Jeg skal ha den lavere forran, men har ikke rekt å få skrudd den litt ned.

z3-12.jpg

Jeg har B&G fra Eiker motorsport. Vet ikke så mye om dem da de stod på da jeg kjøpte bilen. Sikkert ganske dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...