KriZ87 Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Jeg har en Z3 1.8 som er senket 40mm rundt om. Men problemet er det at den er lavere bak en forran. Blir liksom litt henge rompe på den. Hjulet forsvinner litt under hjulbuen. Og det ser jo ikke pent ut i tillegg til at det gir veldig negativ camber som gjør at dekkene slites veldig fort. Så det jeg lurte på var om det gikk ann å kjøpe 2 senkefjærer som senker omtrent 30 eller 25mm som egentlig er beregnet for en e30. For Z3 og e30 har vell samme oppheng bak sant? Så viss det er noen som vet om et sted man kan kjøpe 2 fjærer til e30 så hadde det vært fint om dere kunne lagt ut et firmanavn + evnt en link.! Legger også ved et par bilder hvor dere kan se hva jeg mener: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odland318is Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Hvis E30 passer så kan du prøve denne linken. http://norway.schmiedmann.com Der er det 40/30mm senkefjærer. Ser ut som du har et lite Sierrasyndrom der gitt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 Hvis E30 passer så kan du prøve denne linken. http://norway.schmiedmann.comDer er det 40/30mm senkefjærer. Ser ut som du har et lite Sierrasyndrom der gitt.. Vet de har der, men lurte egentlig på om det fantes noe sted man kunne få tak i bare fjærene bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellingsen B. Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak Ser fett ut det Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Vet de har der, men lurte egentlig på om det fantes noe sted man kunne få tak i bare fjærene bak. Vet at H&R selger fjører løst, så hør med noen som selger det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak Ser fett ut det Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1. like høye standard? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 Vet de har der, men lurte egentlig på om det fantes noe sted man kunne få tak i bare fjærene bak. Vet at H&R selger fjører løst, så hør med noen som selger det. Hvem selger H&R? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schnellfahren Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 http://www.pedersens-racing.no/bil/H&R/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellingsen B. Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak Ser fett ut det Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1. like høye standard? Hvordan senkesett har du idag? AP/Jamex etc er ofte fjører som kryper sammen over tid og blir en del lavere enn oppgitt mm. H&R, Eibach, Bilstein etc er vel fjører som kanskje holder seg litt bedre, men koster også litt mer.. Selv har jeg coupe. Har KW variant 2 coilovers. Er på laveste bak så en ca 50mm tenker jeg. Forran er det en rundt 40-50mm. Jeg skal ha den lavere forran, men har ikke rekt å få skrudd den litt ned. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 Z3n skal vel også henge litt med ræva. Min Z3 coupe er også lavere bak Ser fett ut det Synes egentlig ikke det er så veldig fett jeg men. Hvor mye er din senket? Og er coupeén og roadsteren (1. like høye standard? Hvordan senkesett har du idag? AP/Jamex etc er ofte fjører som kryper sammen over tid og blir en del lavere enn oppgitt mm. H&R, Eibach, Bilstein etc er vel fjører som kanskje holder seg litt bedre, men koster også litt mer.. Selv har jeg coupe. Har KW variant 2 coilovers. Er på laveste bak så en ca 50mm tenker jeg. Forran er det en rundt 40-50mm. Jeg skal ha den lavere forran, men har ikke rekt å få skrudd den litt ned. Jeg har B&G fra Eiker motorsport. Vet ikke så mye om dem da de stod på da jeg kjøpte bilen. Sikkert ganske dårlig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 7, 2006 Author Share Posted September 7, 2006 http://www.pedersens-racing.no/bil/H&R/ Sendte mail til dem, men de hadde bare hele sett. Solgte ikke 2 og 2 fjærer løst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Noen som vet om et senkesett til z3 1.8 som senker 30mm bak, eller mindre? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedfelt Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Schmiedmann selger jo AP fjærer både i komplett sett og til kun foran/ bak mener jeg å huske... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KriZ87 Posted September 10, 2006 Author Share Posted September 10, 2006 Schmiedmann selger jo AP fjærer både i komplett sett og til kun foran/ bak mener jeg å huske... De selger Kun foran.. Men ikke til Z3. Dette vil kanskje fungere: http://www.powerzone.no/produkter.php?b ... kt_id=2164 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AC Schnitzer Posted September 10, 2006 Share Posted September 10, 2006 Har ikke FK også vanlige fjører med et system slik at de kan justeres, kun bak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts