boost Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 kan ha fått det problemet at toppakkningen har eit lite hull i seg. kan ein komp test vise at den lekker igjenom? sjekka idag når den sto på tomgang, tok av lokket på radiatoren å lot den stå lenge uten å når den opna termostaten so starta dn å skvetta ut ein go del vann. sto å pøsa ut.. ska den gjera det? anntydning til def toppakkning? eg har ikkje lyst å bytte den før eg er sikker:) men såg oxo at det var litt kvitt/gul skum i olje lokket.. da er jo det komme noe vann i oljen.. kommer litt kvit damp på tomgang.. er ikkje mykje .. har opplevd på ein urquattro motor at den toppakkingen var dårleg den dampa ein gooo del.. er det noe meir eg kan sjekke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim ///Cabriolet Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 En komp test vil gi svaret på om det er defekt toppakning ja.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 såg gs hadde pakkning.. noen som har andre plasser hvor kansje du får taki ein tjukkare? må eg bytte strekkbolter oxo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 6, 2006 Author Share Posted September 6, 2006 pris på verksted å bytte? er vel lika greitt å bytte kjede når du har av toppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirty Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 kjede skal ikke byttes vis det ikke lag lyd! skal egentlig vare evig det:P Link to comment Share on other sites More sharing options...
BreitBau Posted September 6, 2006 Share Posted September 6, 2006 bytt bolter ja.. det er engangsolter det der.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 noen som har forhørt seg på hvor mykje det koster å bytte toppakkning? inkl pakkningen? hvor mangen pilskasser går det på ei helg om ein gjere det sjøl:)? hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Tror et BMW verksted tar rundt 6000 bare for jobben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odland318is Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Bavaria Forus sa til meg før helga at det kommer på rundt 15000,- å skifte toppakning, men dette er jo på M42 motoren, de er visstnok veldig komplekse og litt sære... Der har du en pris å gå utifra, men ser ikke hvilken motor det dreier seg om.. M40/43? Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 m50 325 ja nei er jo dyrt detta tulle:) har nok eit lite hol.. kjem ein do del damp på tomgang.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odland318is Posted September 11, 2006 Share Posted September 11, 2006 Huff, hører lyden av klingende mynt nå jeg... Har du tatt komptest da? Var redd jeg hadde samme problem, men jeg slapp unna med toppDEKSELpakning ser det ut som. Ser du er fra Årdal...eeh, ikke samme sted i ryfylket der vi sto med en punktert henger hjem fra Ungkarsfestivalen vel?? Hehe Uansett, kjør komptest du, er litt spent på hva den sier:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 11, 2006 Author Share Posted September 11, 2006 trur det ikkje har vore noko unkarsfestival her som eg har fått med meg.. eg spørte ein kompis på eit bilverksted å han sa det var ikkje so lett å finna ut av depå ein komp test da.. ein seie at det går.. å ein annar seie dt motsatte.. men i morgo ska eg høyra med ein som har jobba for bmw .. eg har nok tru på den er litt gåen:) men går sikkert ann å ta det over ei flaska med saft:) på kvelden:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 14, 2006 Author Share Posted September 14, 2006 fekk pris på 12800kr.. er med heileslipesettet.. å justering av vanos so den ikkje tikker/rasler.. lika greitt å bytte kjede lr? mykje koster det? er det mykje extra arbeid? den må vel av når du tar av toppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Hvis kjede ikke skrangler så er det ikke no vits å bytte det, men det er ikke no særlig ekstra jobb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boost Posted September 15, 2006 Author Share Posted September 15, 2006 noen som har lyst å bytte den for meg? men personen må ha gjort dette før:) kan få ....kr for jobben... kan ta dt på pm:) klarer du å justere vanosen oxo hadde det vore fint.. helst i sogn&fjordane. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts