BMW_frelst Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Har en E30 325i som jeg mener blåser ut for mye eksos. Dvs det ryker mer enn normalt... Motoren maler ellers veldig fint og jevn og fin på tomgang. Hva kan årsaken til dette være? takker for svar... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Lambda? Kan være fet blanding kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Lambda? Kan være fet blanding kanskje? Takker for svar.. men... Hva er lambda? å hva menes med fet blanding? er ingen kløpper når det kommer til dette tekniske! Setter stor pris på om noen kan forklare dette bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Lambdasensor er en sensor i eksosanlegget som måler luft/bensin forhold. Dette sender den videre til hjernen som optimaliserer blandingsforholdet. Hvis blandingen er for fet vil den få mer bensin enn den trenger, og dermed kan lambda være en en mulig årsak. Bruker den mye bensin? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Lambdasensor er en sensor i eksosanlegget som måler luft/bensin forhold. Dette sender den videre til hjernen som optimaliserer blandingsforholdet.Hvis blandingen er for fet vil den få mer bensin enn den trenger, og dermed kan lambda være en en mulig årsak. Bruker den mye bensin? takker masse for svar... nå skjønner jeg en hel del mer! Ja den bruker relativt mye bensin. Skjønt nå vet jeg ikke hvor mye denne bilen oprinnelig skal bruke. Hvor sitter denne lambdasensoren da? hvordan kan jeg sjekke om denne er som den skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 en dings som sitter skrudd/sveiset fast i eksosanlegget helt framme så å si rett under girkassa skulle jeg tro. fra der går det en ledning opp til bilen. kan ikke unngå å se den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Nei, går ikke ann å unngå å se den. Er bare en rund "pinne" som stikker ut fra ett av eksosrørene ett sted på eksosannlegget, og ifra den, så går det ei ledning opp til bilen som Odlaen sa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 men vet ikke om noen måte for å teste om denne er intakt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 avisoler en liten bit av de 2 kablene, og ta et multimeter og mål om spennigen regulerer seg når du gasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 7, 2006 Forfatter Share Skrevet September 7, 2006 avisoler en liten bit av de 2 kablene, og ta et multimeter og mål om spennigen regulerer seg når du gasser.. Da har jeg kontrollert spenningen... den regulerer seg som du sier i takt med gasspådrag! noen andre forslag for hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 den liker kanskje mye bensin? 2.7 liter....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 men.. det kan hende det er kondens og damp som kommer ut av potta? vann i sylinderene/manifold? hmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 7, 2006 Forfatter Share Skrevet September 7, 2006 den liker kanskje mye bensin? 2.7 liter....? kanskje det har med det å gjøre? for ja.. den er tørst! hehe... diesel veiv, b20b20 råder osv... dette har en sammenheng eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odlaen Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 har ikke så mye peiling på det området.. men kan tenke meg at kanskje diesel veiv er litt kraftigere og tyngre på en eller annen måte? ikke vet jeg.. er det "bensindamp" som kommer ut av eksosen? skikkelig eksos? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 7, 2006 Forfatter Share Skrevet September 7, 2006 hmm.. ja, kan nok hende det. har ingen eksosdamp. Ren eksos som kommer ut, bare alt for mye! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå