Odland318is Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Tok komptest i dag, og da viste det seg at det var olje på hele pluggen og på pipa. Noen forslag til problemløsning? Det første som slår meg er stempelringene, men kan det være andre ting? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 6, 2006 Share Skrevet September 6, 2006 Var det olje bare i plugghullet? Hvordan var kompesten da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet September 6, 2006 Forfatter Share Skrevet September 6, 2006 Nei, det var i sylinderen. Det var olje på gjengene på pluggen, veldig vått faktisk, men ikke på tennerene. Kompen: 1: 192 2: 203 (det var denne med olje på pluggen)og nålen gikk veldig gradvis oppover, den hoppa liksom lenger og lenger opp, til den nådde 203 3: 200 og 4'ern fikk jeg ikke testa pga slangen på måleren revna... Er det noe max antall ganger man skal kjinne motoren, eller er det bare å vri om nøkkelen til du får peakresultatet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pestario Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 Hadde samme problemet på bilen min for en tid siden. Bilen fusket en del på lavt turtall, og pluggene var fulle av olje. Var redd for at det hadde skjedd noe farlig, men trengte faktisk bare å skifte pluggene så var alt i orden igjen. Bare prøv det først du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 Kan godt være at toppdekselpakninga og pakningene rundt plugghullene er dårlige. Hadde samme symptomer på konebilen, og da var det bare nevnte pakninger. Husk å ikke dra til de skruene for hardt, for da må du til med helicoil 8-10 ganger skal som regel holde for peak-resultat på komptest. Tror komptesten er grei jeg, selv om du ikek fikk målt 4'ern. Olje i plugghullet kan gi overslag i noen tilfeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå