Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke dette noe som var nødvendig med kjølevæska som var i salg for 50-60 år +++ siden?

De typene vi har nå bør byttes hvert 2-4. år fordi de korrosjonshindrende additivene blir oppbrukt..

Vannet i væska blir kvitt masse oksygen når det koker, og det er jo heller ikke noen dårlig ting i forhold til korrosjon.

Men for all del, det er mulig væska mister litt av egenskapene sine (mot frost) når alkoholene blir kokt.. men for kjøling er vann bedre enn vann utblandet med glykol, så kjølingen er like bra etter den har kokt.

Skrevet

vis bilen har kokt er det jo noe galt!

du burde da skjekke opp i hva som er galt?

ser du har en 318 . er det m40 motor så er løpet kjørt vis den har kokt :P

Skrevet

Selv om bilen din har kokt er det strengt tatt ikke nødvendig å bytte kjølevæske, men det er nødvendig å etterfylle. En annen ting er at du må søke å finne årsaken til at bilen koker før det oppstår noe mer alvorlig.

Et par av de enkleste forklaringene til koking kan være defekt termostat (varer ikke livet ut) eller defekt vannpumpe (min E36 var levert med vannpumpe som hadde skovler av plast. Når jeg tok ut selve pumpa, lå skovlene igjen i "100 deler").

Skrevet
vis bilen har kokt er det jo noe galt!

du burde da skjekke opp i hva som er galt?

ser du har en 318 . er det m40 motor så er løpet kjørt vis den har kokt :P

Er ikke helt enig der. Min M40B18 har kokt et par ganger på grunn av dårlig viskose kobling. Men den sviver da helt fint enda :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...