SkvaldreBajas Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 Har en e46 325ia touring m-sport. Skal snart gå til innkjøp av vinterfelger og dekk. Ønsker tips på hva som gir meg aller best fremkommelighet. Velger jeg 15" eller 16"? Hva slags dekk anbefales. Spesiell dimensjon jeg bør velge? Mottar tips med stor takknemlighet. Felg/dekkbransjen er vel kynisk på inntjening og anbefaler sikkert ikke alltid den beste kombinasjonen til kundene? Har på sommerfelgene 17" 225-45 foran og 245-40 bak. Man kan vel på Msport ha lik bredde på dekkene foran og bak på vinterdekkene? Nevner også at det er mye snø da jeg bor litt opp i høyden!! Har noen bakker å bryne BMW på til vinteren... så trenger gode "sko"! Takk for innspill! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Magnus Skrevet September 7, 2006 Share Skrevet September 7, 2006 Jeg kjører med 225/40-18. Nokian Hakkapeliitta RSi (Piggfri). Er veldig fornøyd med det. Ikke noe i veien for å ha lik dimmensjon forran og bak. Jeg har også felger til salgs om det skulle være interessant. (Se link i signatur.) Link til RSi dekkene: http://www.nokianrsi.com/EN/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
subben Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 Personlig synes jeg vinterdekk på 245 i bredde høres ut som noe jeg ikke har lyst å prøve på slapseføre. Om vinteren, og når føret ikke er noe særlig, så lønner det seg nok å ha litt smalere dekk. Om du synes det ikke ser så fett ut, så er det viktigst at man kjører sikkert.. Jeg kjøpte i fjorårssesongen Continental sine testvinner piggfrie, ble veldig fornøyd med de. Stabile og gode dekk. En annen ting er at det vil være mye billigere for deg å kjøpe standardimm som er 196-65-15, enn å kjøpe dekk i 17".. blir nok dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SkvaldreBajas Skrevet September 8, 2006 Forfatter Share Skrevet September 8, 2006 Er ikke så farlig hvordan det ser ut så lenge jeg kommer frem! Ser i en annen tråd at nokian hakkapelitta er gode dekk som piggfrie, finnes de også med pigg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 Er ikke så farlig hvordan det ser ut så lenge jeg kommer frem! Ser i en annen tråd at nokian hakkapelitta er gode dekk som piggfrie, finnes de også med pigg? De finnes med pigg ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 har en e46 og jeg kjører med 16" vinterdekk i 205 bredde,hadde først "nye" continental piggfridekk men de var jo direkte livsfarlige(kan selge dem for en billig penge vist noen tør å kjøre på dem) antispinn systemet jobbet mye og hardt med dem dekka,eneste som var bra med dem var at dem var støysvake! nå kjører jeg continental piggdekk og er meeeget fornøyd med det,kan kjøre rimelig hardt på alt slags føre og antispinn systemet jobber mykt og behageligt! billen slipper også mykere og er lettere og kontrolere! vil ikke ha hatt noe breiere vinterdekk enn 205,helst ville jeg hatt 195 dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 Hadde 235 på min 740 fungerte godt det,så har du en litt stor bil er det ingen problemer med brede vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonass Skrevet September 8, 2006 Share Skrevet September 8, 2006 har en e46 og jeg kjører med 16" vinterdekk i 205 bredde,hadde først "nye" continental piggfridekk men de var jo direkte livsfarlige(kan selge dem for en billig penge vist noen tør å kjøre på dem)antispinn systemet jobbet mye og hardt med dem dekka,eneste som var bra med dem var at dem var støysvake! nå kjører jeg continental piggdekk og er meeeget fornøyd med det,kan kjøre rimelig hardt på alt slags føre og antispinn systemet jobber mykt og behageligt! billen slipper også mykere og er lettere og kontrolere! vil ikke ha hatt noe breiere vinterdekk enn 205,helst ville jeg hatt 195 dekk Var det piggfri dekk beregnet på europa eller? Kjenner meg ikke igjen i problemetl ditt har kjørt 520 e39 med 16" hakkapelitta piggfri og e46 320d(sedan) med 15" hakkapelitta piggri..og var veldig godt fornøyd me begge gjennom hele vinteren. Er det speil is så er det speil is da må man ta det me ro uansett pigg eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå