Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he... ja det kan dere si! vel, det er forrige eier som har æren for dette. Men blokka og toppen er planet, så kompen skulle være riktig i forhold til det! Forige eier hadde planer om turbobygg, men fullførte aldri planene sine.

:D

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Neddreide stempler? Hva vil det si da? Nye "turbo" stempler fra en annen produsent eller org. stempler som er "slipt" ned eller noe?

det vil sikkert si ned-dreide stempler det... maskinerte orginale stempler for riktig komp.

Skrevet

Man må dreie av stempelene ca 2mm når den er bygget om til 2.7 med dieselveiv for å få plass. Motoren har nok std komp nå.

Skrevet
Man må dreie av stempelene ca 2mm når den er bygget om til 2.7 med dieselveiv for å få plass. Motoren har nok std komp nå.

Nåh?? Den har jeg ikke hørt før. Er ikke nødvendig å dreie ned stemplene. Med råder fra M20B20 så blir det bra..

Skrevet

Hey people!

Sorry at jeg ikke har vært så aktiv i min egen salgstråd.. hehe.. Skjedd så mye! men, i am back! :D

Mange spm her.. Kan gjøre det enkelt:

Forrige eier hadde planer om å bygge banebil. Derfor hadde han gjort alt dette med motor. Det stod ikke skilter på bilen når jeg kjøpte den... Men så kom det visst en liten til verden å hverken tid eller penger strakk til.

Da jeg kjøpte bilen hadde han plukket ut bakseter og ribbet den inni. Sto kun to bøttestoler og et lite momo-ratt! 8)

Jeg har da lydisolert bilen inni samt bagasjerom og lagt teppe, dette ble veldig pent. Montert seter igjen og gitt den en grundig vask/shining innvendig. Deretter på veien igjen!

Maskinellt er jeg veldig fornøyd (går vel ikke ann å ikke være det med grom-sekser`n, hehe...). Men alt har fungert strålende. Motor har et vollsomt drag.

Bilen har som sagt gule koni rundt om og senkesett 60/40 godkjent i vognkort.

Føles som du kjører en go-cart! Hærlig...

Utvendig:

Det er noe overflaterust her og der, er jo en gammel bil... Mest er det i hjulbuer foran, men nye skjermer følger med! Fremstår som meget fin..

Planene mine var/er å pusse ned rust i vinter og lakkere. Bilen kunne trengt noen lag lakk.

Når det gjelder hva jeg vil bytte i er jeg åpen for forslag! Bilen kan være samme prisklasse, dyrere og billigere..

Kom med forslag om du er intr..

snakkes

Skrevet

Hei igjen!

Etter sikkert 10 pm legger jeg nå ut tlfnr mitt!

94301802

Jeg kan være vanskelig å få tak i i disse dager, får du ikke tak i meg er det bare å sende mld, det svarer jeg på...

Mvh

Andreas

• 2 weeks later...
Skrevet
Men kan jo ikke lade så mye med org stempel som med lav-comp stempler som for eks fra JE..?

det er tydeligvis noen som har trangt for det..

dieselveiv og b20 råder = 2,7 L lavkomp motor.. perfekt for turbobygg..

det står også i begynnelsen av salgstråden at det er nedreide smidde stempel, da burde det hvertfall ikke være noe problem å lade litt trykk på den..

sorry for OT, men bare måtte..

Skrevet

Jeg foreslår at selger måler kompresjonsforholdet i motoren før han selger bilen, da vet kjøper om han bare kan slenge på en turbo og lade på eller ei.

Husk at om det er dieselveiv og b20-råder så varierer kompforholdet alt etter om det er pre/post -88 stempler. Så det trenger på ingen måte å være optimalt for turbo. Men folk kan også ha forskjellige meninger om hva som er optimalt for turbo så man kan gjøre det så forvirrende som helst :wink:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...