Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

e30 å glatt is er sjeeeefffff..... har gått greit frem til nå, men har sittet med hjerteklapp ett par ganger da det har vert alt for nerme kanstein osv:P:P :D for ikke snakke om annsiktsutrykkene på gamle kjeringer som hopper uti grøfta når mann gasser litt med rakrør :D:D:D:D

• Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja er morro det, hadde en e 30 coupe med gode vinter dekk for et par år siden, eg vil si det er noe av det bedre å kjøre på glatta egentlig.. så lenge man ikke skal opp for mye bakker da:)

men det tok litt vel av på lørdag:)

Skrevet

hehe, får håpe d gikk bra med motoren da:) jeg knuste gamle e30'n min i fjor, e30 er vanskelige å rette om man får en overaskende sleng:S

Skrevet
hehe, får håpe d gikk bra med motoren da:) jeg knuste gamle e30'n min i fjor, e30 er vanskelige å rette om man får en overaskende sleng:S

tror motor er helt ok... den ble stoppa i sekundet det smalt.. kommer til å ta et veiv lager bare for inspeksjon.. for tida jakter eg på ei bunn panne uten sprekker.

hørte at de fra e21 var av stål?

Skrevet

tror motor er helt ok... den ble stoppa i sekundet det smalt.. kommer til å ta et veiv lager bare for inspeksjon.. for tida jakter eg på ei bunn panne uten sprekker.

hørte at de fra e21 var av stål?

syns e 30 er greie å holde styr på på glatta eg :) kontra en del andre bakhjulstrekkere. eg burde nok tatt det litt mer med ro bare :lol:

Skrevet
synes e28 er mye bedre å holde kontroll på jeg:)

de har eg faktisk aldri testa :( men de har vel lengre hjul avstand så de er nok det.

i lykkerus eg..har fått tak i ei bra lamell sperr fra 325, til en fornuftig lav sum :o ligger ferdig demontert å venter på meg 40 min unna :D

Skrevet
synes e28 er mye bedre å holde kontroll på jeg:)

E23 er også utrolig god å holde kontroll på :wink:

tviler eg ikke på.... :D

Skrevet
helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt :D

så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger..

parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe.

tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn :lol:

Auuuuu, den er kjip. At det er morro å ligge bredt kan jeg skrive under på, men det er fort gjort at ting går galt.

Skrevet
helgas oppdatering: har kjørt bilen hver dag nå i 3 uker, veldig morro, har gått feil fritt forsåvidt :D

så kom snøen...UANSETT HVOR MORRO DET ER Å LIGGE SIDELENGS MED BMW... så tenk deg om to ganger..

parkerte netopp tic'en i et bedd med noen hyggelige musrsteiner rundt, i korrkt høyde til å knuse bunnpanne og olje pumpe.

tror det ser verre ut en det er!! ny olje pumpe og bunnpanne så er den en UP&GO i jenn :lol:

Auuuuu, den er kjip. At det er morro å ligge bredt kan jeg skrive under på, men det er fort gjort at ting går galt.

ser ikke så mørkt på det eg...bare eg får tak i ei bra bunnpanne nå...alt eg finner er jo tynnslipt hehe.

skal til byen å hente lamell sperr nå så det blir nok ikke lenge til den er på veien i gjenn :D

Skrevet

idag fikk eg henta sperre. store diffen. med 3.73 utv mener eg det var.

den skal nok bli glassblåst\lakkert og få seg ny olje før den blir montert.

*gleder seg* :D

• 4 weeks later...
Skrevet

liten oppdattering må vel til.

fått lagt ny slange til turboen, samt et olje kryss med div gjenger som passer til di målerene eg har og olje slangen

fått montert forkjølelse ventil. nyser stadig vekk :D

nye sperrediffen må på så fort som mulig. så har eg kjøpt nye målere som skal inn i dashbordet. prøvde først å ha di rett under varme apperatet, men det gikk ikke siden denne typen er så dype. blir derfor å lage en plate forran askebegeret å ha di der.

http://i55.photobucket.com/albums/g148/ ... 1172163762

Skrevet

Picture570.jpg

Slik hadde jeg 4 av 7 målere i gamle bilen i 2004.

Jeg har ikke noe særlig sans for å gjemme dem vekk nede ved askebegeret, spesiellt ikke primær-målerene som ladetrykk, oljetrykk, a/f.

De som går på temperatur kan du jo heller gjemme nede :)

Ting skjer jo fort når du er ute å drar på litt, så for min egen del så vil jeg ikke ha dem alt for langt borte fra det normale synsfeltet når man kjører :)

Skrevet

e30 tic, du kommer fra ølen ? kjenner vel til Bad Acid gutta da? Har budd rett over gangen med den gjengen der to år på rad på city hotell, alltid kjekt på rudskogen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...