e30 tic Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 stian329 skrev: Slik hadde jeg 4 av 7 målere i gamle bilen i 2004. Jeg har ikke noe særlig sans for å gjemme dem vekk nede ved askebegeret, spesiellt ikke primær-målerene som ladetrykk, oljetrykk, a/f. De som går på temperatur kan du jo heller gjemme nede Ting skjer jo fort når du er ute å drar på litt, så for min egen del så vil jeg ikke ha dem alt for langt borte fra det normale synsfeltet når man kjører nå klarer eg meg bare med 3 målere da:) løsningen din er god den.. stian hadde vel og sine slik.. men har litt sansen for å ha det litt diskre og eg. ikke alle har lik smak hehe.. kommer nok til å lage en plate som passer i rommet der forran askebegeret, da vil det jo bli rettet litt mot føreren også.
e30 tic Skrevet Februar 22, 2007 Forfatter Skrevet Februar 22, 2007 fastbmw skrev: e30 tic, du kommer fra ølen ? kjenner vel til Bad Acid gutta da? Har budd rett over gangen med den gjengen der to år på rad på city hotell, alltid kjekt på rudskogen kommer fra ølen ja.. kjenner nok hele banden hehe. nesten glemt ut hele bad acid greiene er vel noen år siden det var i full vigør nå hehe. ja var det liv i gangen på hotelle da:) er 3 år siden eg var på rudskogen nå..
Sunspec Skrevet Februar 23, 2007 Skrevet Februar 23, 2007 Dette ser morro ut, E30 tic . Har du fått tak i ny pumpe/panne? Hvor mange hk skal du lade?
e30 tic Skrevet Februar 24, 2007 Forfatter Skrevet Februar 24, 2007 Sunspec skrev: Dette ser morro ut, E30 tic .Har du fått tak i ny pumpe/panne? Hvor mange hk skal du lade? olje pumpe hadde eg, og bunnpanna fikk eg kjøpt for 600 kr av en her på forumet! dette er montert og bilen er i bruk igjenn. gammle motoren gikk på 1 bar, kommer nok opp mot 1 bar eg også, må bare få dataloggeren og tenningsforsinkeren på plass. alt over 250hk tar eg som bonus! den går jo egentlig greitt med bare 0.5 i trykk også greitt å få kjørt den inn litt rolig.
oyvind otterlei Skrevet Februar 24, 2007 Skrevet Februar 24, 2007 Hei. Fint prosjekt du har.. Såg på bildene dine av de stemplene som var gåen. Dette er resultatet av tenningsbank på høyt turtall.. Har sett slike før ja. ganske typisk når tenning er for høy under last og ladetrykk. en annen ting er at 12 til 1 i lambda er en grei verdi på bensinblandingen når motor har laddetrykk. Har du fått utstyr for å kontrolere tenningen under last? Øyvind
e30 tic Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 oyvind otterlei skrev: Hei.Fint prosjekt du har.. Såg på bildene dine av de stemplene som var gåen. Dette er resultatet av tenningsbank på høyt turtall.. Har sett slike før ja. ganske typisk når tenning er for høy under last og ladetrykk. en annen ting er at 12 til 1 i lambda er en grei verdi på bensinblandingen når motor har laddetrykk. Har du fått utstyr for å kontrolere tenningen under last? Øyvind hei når eg kjøpte motoren gikk den på 1 bar uten noen form for tenningsfosinker... er usikker på hvilken tenning den hadde,(sjekket ikke før eg demonterte) den ble også kjørt fullstendig tom for vann en gang, pga lekasje på slange ut fra radiator. min teori var for små klaringer mellom stempel og blokk... har bygd helt ny motor nå, og den har blitt kjørt inn med 0.4 i trykk...med noen grader forsinket tenning. samme bensin megde på f5'en som den hadde på 1 bar. regner med den får nok suppe. venter på å få en helt ny tech edge. med data logging! litt enklere å justere etter den enn kun et display! satser på å få orden på sakene med den. datasprut er selvsagt tingen, men er også overbevist om at eg skal få m20b23'en til å fungere med dekomp, tillegssprut, forsinker, på 1bar!! og det burde gi litt morro:)
oyvind otterlei Skrevet Februar 25, 2007 Skrevet Februar 25, 2007 Har du hørt om Megasquirt? det er god sort Og brukt Electromotive tec-2.. Dette er rimlige alternativ. Det som er viktig er å få kontroll på tenning.
e30 tic Skrevet Februar 25, 2007 Forfatter Skrevet Februar 25, 2007 oyvind otterlei skrev: Har du hørt om Megasquirt? det er god sortOg brukt Electromotive tec-2.. Dette er rimlige alternativ. Det som er viktig er å få kontroll på tenning. har hørt om det meste ja:) får ms ferdig lodda til 4000kr ferdig testet av en i nærheten her.. så kommer dyser og alle nødvendige følerer og triggerhjul.. men ja det er et fornuftig alternativ til tillegssprut og forsinker
e30 tic Skrevet Mars 14, 2007 Forfatter Skrevet Mars 14, 2007 liten update. fått montert 3 målere + plx'en i midt konsoll, ble ganske greitt syns eg. skal legge ut bilde. også fått lagt opp tenningsforsinker. så nå ligger ting til rette for å skru opp trykket Så kommer det alltid et MEN men jeg knuste et drivledd i dag, men det er vel bare en posetiv indikasjon på at effekt går riktig vei! så nå er det tid for å bytte ut lille sperrediffen mot store typen også bilde av målere
Steffen.S Skrevet August 5, 2007 Skrevet August 5, 2007 Hvordan går det med prosjektet ditt? Lenge siden det har vært noe action her inne.
e30 tic Skrevet August 5, 2007 Forfatter Skrevet August 5, 2007 quarkey skrev: Hvordan går det med prosjektet ditt? Lenge siden det har vært noe action her inne. ja har vert rimelig slakkt på bmw fronten i det siste..har demontert eksos og manifoil osv pga en eksos lekkasje, mangler kun et nytt grenrør så er bilen kjørbar igjenn.
e30 tic Skrevet September 6, 2007 Forfatter Skrevet September 6, 2007 er vel på tide med litt info her. har gjort diverse innkjøp i det siste, alt som mangler er selvsagt tid, ser ut for jeg får gjort litt i helgen, første helge fri på en stund. har kjøpt et haltech e6x sprut, msd 6a og msd spole, bosch 968 dyser, eksos temp måler, 325 stabilisatorstag til under bilen. får handle inn noe powerflex og koni tenker jeg til bakstell. ny turbo har jeg liggende, nytt kina grenrør som skal bygges om for extern wg som nesten kosta mer en hele grenrøret har glassblåst et 325 innsug som skal lakkeres monteres med 325 spjeld. har en del jobb forran meg, nytt ledn nett, fikse grenrør og ny eksos, gygge om trykkrør etc etc ny arb lyst kom litt etter tanker om bedre drifts sikkerhet og gjerne noen hk ekstra skal få lagt ut noen bilder i helgen!
krist_olsen Skrevet September 25, 2007 Skrevet September 25, 2007 fått jort noe mer her? flere bilder hadde vore kjekt
e30 tic Skrevet September 25, 2007 Forfatter Skrevet September 25, 2007 krist_olsen skrev: fått jort noe mer her? flere bilder hadde vore kjekt hehe..ja lodda ledningsnettet og montert triggerhjul...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå