Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll :-) Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning?

dette er den første bilen jeg har turbo på så all hverdens erfaring har jeg ikke.. men begynner å litt innsikt etter en del lesing, prøving og Feiling.

ebay kit er ebay kit for å si det slik.

orginale dyser rekker ikke særlig langt dessverre, selv med høyere bensintrykk vil du få problemer når ladetrykket kommer.

hvor gammel er motoren? har den katalysator? isåfall har den ganske lav kompresjon orginalt som er gunstig ved overlading.

ang topp pakning er MLS (stålpakning) et dyrt alternativ i mine øyner, disse pakningene er veldig kresne på overflaten til topp og blokk, dvs planing av topp og blokk er som regel nødvendig. mange sliter med å få dem tette på m20 også.

samtidig blir man frarådet å kjøre med orginale topp bolter...

skal du førs rive motoren, vil jeg si O-ringing av blokka er en bedre løsning.

ellers får du søke litt rundt og lese.. ligger mye svar ute.

Motoren er 84 modell, lik som bilen. Er jo en m20b20, og med ebay kit så tenkte jeg og kjøre i 0.5-0.6 i bar. Klarer det ikke og levere nok bensin tror du? :?

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll :-) Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning?

dette er den første bilen jeg har turbo på så all hverdens erfaring har jeg ikke.. men begynner å litt innsikt etter en del lesing, prøving og Feiling.

ebay kit er ebay kit for å si det slik.

orginale dyser rekker ikke særlig langt dessverre, selv med høyere bensintrykk vil du få problemer når ladetrykket kommer.

hvor gammel er motoren? har den katalysator? isåfall har den ganske lav kompresjon orginalt som er gunstig ved overlading.

ang topp pakning er MLS (stålpakning) et dyrt alternativ i mine øyner, disse pakningene er veldig kresne på overflaten til topp og blokk, dvs planing av topp og blokk er som regel nødvendig. mange sliter med å få dem tette på m20 også.

samtidig blir man frarådet å kjøre med orginale topp bolter...

skal du førs rive motoren, vil jeg si O-ringing av blokka er en bedre løsning.

ellers får du søke litt rundt og lese.. ligger mye svar ute.

Motoren er 84 modell, lik som bilen. Er jo en m20b20, og med ebay kit så tenkte jeg og kjøre i 0.5-0.6 i bar. Klarer det ikke og levere nok bensin tror du? :?

nei jeg tror ikke det.

her har du litt lesestoff.

http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 0b20+turbo

Skrevet

spørs jo hvilken kjøler du har? er kansje ikke helt lik min? som du ser på bildet over går jeg med 3" rør og 90' bend over alt... det er trangt men det går, lysene står som orginalt og lyser som di skal.

om det er gunstig å ha 3" trykkrør hele veien er jo en helt annen diskusjon...

Skrevet
spørs jo hvilken kjøler du har? er kansje ikke helt lik min? som du ser på bildet over går jeg med 3" rør og 90' bend over alt... det er trangt men det går, lysene står som orginalt og lyser som di skal.

om det er gunstig å ha 3" trykkrør hele veien er jo en helt annen diskusjon...

er ikke helt sikker. XSPOWER eller noe heter min, stoor sak.

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...