///christian Skrevet August 24, 2008 Skrevet August 24, 2008 Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning? dette er den første bilen jeg har turbo på så all hverdens erfaring har jeg ikke.. men begynner å litt innsikt etter en del lesing, prøving og Feiling. ebay kit er ebay kit for å si det slik. orginale dyser rekker ikke særlig langt dessverre, selv med høyere bensintrykk vil du få problemer når ladetrykket kommer. hvor gammel er motoren? har den katalysator? isåfall har den ganske lav kompresjon orginalt som er gunstig ved overlading. ang topp pakning er MLS (stålpakning) et dyrt alternativ i mine øyner, disse pakningene er veldig kresne på overflaten til topp og blokk, dvs planing av topp og blokk er som regel nødvendig. mange sliter med å få dem tette på m20 også. samtidig blir man frarådet å kjøre med orginale topp bolter... skal du førs rive motoren, vil jeg si O-ringing av blokka er en bedre løsning. ellers får du søke litt rundt og lese.. ligger mye svar ute. Motoren er 84 modell, lik som bilen. Er jo en m20b20, og med ebay kit så tenkte jeg og kjøre i 0.5-0.6 i bar. Klarer det ikke og levere nok bensin tror du?
e30 tic Skrevet August 24, 2008 Forfatter Skrevet August 24, 2008 Hei. Ser ut som et veldig ryddig og bra prosjekt! Ser ut som at du har kontroll Trenger noen råd, hvordan er det og kjøpe et ebay turbokit til en m20b20 og kjøre med orginale dyser? Anbefaler du meg og skifte råder inkl. lager og skifte til stålpakning? dette er den første bilen jeg har turbo på så all hverdens erfaring har jeg ikke.. men begynner å litt innsikt etter en del lesing, prøving og Feiling. ebay kit er ebay kit for å si det slik. orginale dyser rekker ikke særlig langt dessverre, selv med høyere bensintrykk vil du få problemer når ladetrykket kommer. hvor gammel er motoren? har den katalysator? isåfall har den ganske lav kompresjon orginalt som er gunstig ved overlading. ang topp pakning er MLS (stålpakning) et dyrt alternativ i mine øyner, disse pakningene er veldig kresne på overflaten til topp og blokk, dvs planing av topp og blokk er som regel nødvendig. mange sliter med å få dem tette på m20 også. samtidig blir man frarådet å kjøre med orginale topp bolter... skal du førs rive motoren, vil jeg si O-ringing av blokka er en bedre løsning. ellers får du søke litt rundt og lese.. ligger mye svar ute. Motoren er 84 modell, lik som bilen. Er jo en m20b20, og med ebay kit så tenkte jeg og kjøre i 0.5-0.6 i bar. Klarer det ikke og levere nok bensin tror du? nei jeg tror ikke det. her har du litt lesestoff. http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic ... 0b20+turbo
heltn Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 va lagde du dette hullet med? Må gjøre det samme
leif harald Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 jeg også prøfte å håpet på å ha intercooleren der, men hvor kommer radiatoren din?
e30 tic Skrevet August 26, 2008 Forfatter Skrevet August 26, 2008 den står fint i sine orginale fester den..
leif harald Skrevet August 26, 2008 Skrevet August 26, 2008 den står fint i sine orginale fester den.. å? lyktene da, får de de på plass, tenker på røra som går inn der fjernlyset er.
ehrnst Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 plass til 2.5" under lysa kommer litt an på tjukkelse på silikon og klemmer, men det skal gå.
leif harald Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 plass til 2.5" under lysa kommer litt an på tjukkelse på silikon og klemmer, men det skal gå. okda, har 3" jeg så trur ikke det går da
e30 tic Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 spørs jo hvilken kjøler du har? er kansje ikke helt lik min? som du ser på bildet over går jeg med 3" rør og 90' bend over alt... det er trangt men det går, lysene står som orginalt og lyser som di skal. om det er gunstig å ha 3" trykkrør hele veien er jo en helt annen diskusjon...
leif harald Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 spørs jo hvilken kjøler du har? er kansje ikke helt lik min? som du ser på bildet over går jeg med 3" rør og 90' bend over alt... det er trangt men det går, lysene står som orginalt og lyser som di skal.om det er gunstig å ha 3" trykkrør hele veien er jo en helt annen diskusjon... er ikke helt sikker. XSPOWER eller noe heter min, stoor sak.
Rotax8 Skrevet August 13, 2009 Skrevet August 13, 2009 liker det jeg ser, bra bygg dettan:) har du kjørt den i benk?
e30 tic Skrevet August 14, 2009 Forfatter Skrevet August 14, 2009 Den motoren er solgt nå.turbo delene står i nye bilen min. Den grå bilen er original nå og for salg
e30 tic Skrevet August 16, 2009 Forfatter Skrevet August 16, 2009 bilen er jo for salg og delene spredd litt rundt om i nye bilen og i garasjen. tråden kan egentlig avsluttes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå