Kjetil 323i E36 Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Det klør i fingrene/kroppen etter å sette på et lavtrykkskit på bilen nå, men jeg sliter med å finne folk som har gjort dette før. Er M52 motoren veldig uholdbar i turbo-sammenheng uansett om det er lavtrykk eller ei? Hva bruker folk ca i gjennomsnitt på slike kit (komplett) viss man gjør arbeid selv? Kunne selv tenkt meg rundt 200-250hk med et slikt kit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 11, 2006 Share Skrevet September 11, 2006 Den motoren kan du kjøre på med en halv kilos trykk. Det anbefales og kjøre med tilleggs sprut der du har en dyse i forkant av grenrør. Dette er omtrent det V.S motor ville gå for på min da jeg skulle bygge om hos han. Han ville da kjøre med 0.6 i trykk på denne. Dette var da med standard motor og vil gi ca 280-300 hk. Det hele utgikk for min del da V.S hadde mer enn nok og gjøre og jeg ikke orket og vente mer etter ca 3 mnd'r. Det var da e34'n ble handlet inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gbraen Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Har ikke M52 aluminiumsblokk? Toppakning er vel utsatt allerede original, og gjengene i blokka er vel også utsatt så jeg ville ikke satt turbo på denne. Men dem sier jo at det går an, og da er det 0,45 bar som er passelig. Ved 0,6 bar er du i grenseland for tenningsbank så det vil jeg uansett ikke anbefale. Så må du ha noen til å mappe den for å senke tenningen, eller kjøpe en tenningssenker, samt for å få den ekstra bensinmengden som må til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Leverer ikke ESS-Tuning kompressorkit med 0.5 bars trykk og 260HK/345NM med 2 års garanti til denne motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 Den motoren kan du kjøre på med en halv kilos trykk. På M52B25 altså og ikke M50B25 som du har nå? Leverer ikke ESS-Tuning kompressorkit med 0.5 bars trykk og 260HK/345NM med 2 års garanti til denne motoren da? Det kan hende, men kompressor frister ikke like mye akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Den motoren kan du kjøre på med en halv kilos trykk. På M52B25 altså og ikke M50B25 som du har nå? Leverer ikke ESS-Tuning kompressorkit med 0.5 bars trykk og 260HK/345NM med 2 års garanti til denne motoren da? Det kan hende, men kompressor frister ikke like mye akkurat nå. Nei jeg tenkte på at da må jo motoren tåle 0,5 BAR uten å gå til hælvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Den tåler det, dessuten er det bankesensor og med tilhørende justering av tenning på disse. Og som nevnt.. 0.5 er 0.5 uannsett om du presser det inn med ei sykkelpumpe for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 Hva tok VS for denne jobben da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Han fikk ikke jobben. Men han anslo ca 70k ++ Da skulle han også sjekke opp typiske slitasjer for disse motorene som vanos med mer og eventuellt skifte ut det som burde skiftes. Derav ++ på summen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Han fikk ikke jobben. Men han anslo ca 70k ++ Da skulle han også sjekke opp typiske slitasjer for disse motorene som vanos med mer og eventuellt skifte ut det som burde skiftes. Derav ++ på summen. ESS tar vel 55.000 for kompressor med montering og 2års garanti UTEN KM begrensning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 ESS tar vel 55.000 for kompressor med montering og 2års garanti UTEN KM begrensning! Jepp. Men V.S har da et sinnsykt godt rykte vet du. Dessuten er turbo litt mer pes og montere. Mener at ess ikke setter på noen ic på den prisen der. Dessuten var dette snart to år siden. Ville sikkert kostet mer hos V.S i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 12, 2006 Forfatter Share Skrevet September 12, 2006 Såpass til pris å ja. Jeg har eventuelt tenkt å gjort arbeid selv, men usikker på hvor mye jeg må regne med å ut med. Ser en på forumet skaffer kit til rundt 20-25k, ebay har "kopi-kit" til rundt 5-10k osv. Er forresten disse kopi-kit'ene på ebay bare søppel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Om de wannabe kit'n er totalt ubrukelige eller ei vet jeg ikke. Men vet at det er mye søppel ute og går, særlig kvaliteten på grenrøra. Men vet at det er en her inne spm solgte grenrør til turbo til e36. Det så ut til og være av god kvalitet utifra bilder ihvertfall. Husker ikke prisen, men tror det var snakk om ca 4000 lapper. Tror ikke det blir så ille om du har tid og ligger godt over det norske snittet som garsje skruer på mekkefronten din. Ville rett og slett ha snoket rundt om på hoggerier etter mye av det du trenger. Roper ut her... Hvor er propan når vi trenger deg??? Han har snøring har jeg skjønt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Vet ikke jeg,skeptisk til alu blokk og pustehjelp. Det billigeste i forhold til driftsikkerhet er vel kompressor fra ESS kanskje. Hvis dette er bilen du bruker til vanlig så ville jeg tenkt meg om ihverfall er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 12, 2006 Share Skrevet September 12, 2006 Vet ikke jeg,skeptisk til alu blokk og pustehjelp. Henger meg på der, men vet det er svensker som har kjørt en god stund med gode kiloen i trykk på disse motorene. Var mye på forumet der og leste for en stund siden. Men personlig så ville jeg ikke vært bekymret for pustehjelp bare man er sikker på at det kommer nok bensin. Vell og merke så ville jeg nok lagt lista på en halv kilo som maks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå