Gå til innhold

"Lugging" ved gasspådrag!

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

fylte 98/99 oktan.. da gikk problemet bort... gikk ned til 95 igjen og da hender det motoren omtrent dauer ut på hard aksellerering under 3000 omdr.

Har faktisk aldri hatt så lite nykking som når jeg fyllte på 99 oktan og octane booster jeg

Skrevet

NGK er tingen, hadde lugging og napping, brukte equiem som skal være store på plugger, byttet til NGK, problem løst!

Har på ulike foraer opp gjennom årene merket meg at NGK går igjen som de mest anbefalte.

Skrevet

lite spørsmål ang dette med plugger osv, hvis motor jager på tomgang og liggere lavere enn normalt uansett motor temp, og pluggene er en del hvite, ikke brune som de skal, kan dette indikere falskluft?

• 2 weeks later...
Skrevet

Samme med meg, gav flatt jern og bilen begyte å fuske så kom den. Renset pluggene (ngk) og problemet var borte.

OT: noen som har prøvd high performance pluggene til Denso?? Selges på bilxtra og kosta 14-1500kr!

Skrevet

hvis du har m50 motor, så har coilene en fæl tendens til å kødde seg til.. evt topp dekselpakninga rundt pluggene(er slike o ringer) pga de kan svette litt olje og da vil det slå over, ergo fusking.. prøv å sjekk en og en coil mens den sviver, du skal merke forskjell på hver du tar ut, hvis det er en du ikke merker noe på, så er det den som er gåen/dårlig kontakt, det med olje er at du bare tar opp coilene(de fungerer oxo som plugghette, da det sitter en coil over hver plugg) og sjekk om de er våte med olje... forøvrig både de oringene og coilene er meget enkelt å bytte, ikke koster det noe særlig heller.

Skrevet
Okei! NÅ begynner det og bli værre og værre! Bilen lugger når jeg akselerer "mye" og under 3k RPM.. Noen som vet hva?

Plugger?

Bensinslange?

Luft-filter?

har ikke sjekket enda.. lurer på hva dere tror? noen som har hatt samma prob? osv..

JONAS / ZHK

Var det "mikroskopiske-lugg" eller sånne en hver idiot vil merke?

Har nemlig noen bittebittesmå lugg når jeg ved lavt turtall selv når jeg ikke drar på særlig. men dog bare når bilen er kaldt. Hva kan det være? bilen er 318ci 2003

Skrevet

Denso plugger er meget bra. serlig highperformance. ikke det at man får noe mer effekt men motoren brenner renere av en eller annen grunn. halo pluggene er også å anbefale testa disse på min gamle 320i(E30) funket som juling

Skrevet
Kjøp NGK, de er helt greie etter min erfaring, og koster ikke skjorta..

Vel, til min bil måtte jeg ha NGK av typen BKR6EK til 130(!!!!!) kroner pluggen....og seks plugger. Uff, ingen billig affære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...