Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, blien min jager på tomgang inni mellom. Den ligger fint rett under 1000 o/min, så plutselig går den i null, for så gå opp i en 1500 ++ o/min, går opp og ned som en jojo.

Når jeg ruller i fart ( 60 Km/t ) jager den ikke...

Noen her inne som har en ide hva dette kan være... Evt hva jeg kan skjekke.

Takker for svar....

Skrevet

Skjer dette også ved kald motor?

Hvis ikke.. kan det tyde på en lamdasondefeil..

Hvis den jager uansett temperatur, kan det være LMM eller falskluft..

Kan også være så enkelt som slitte plugger.. Men da bruker ikke motoren jage så mye som du beskriver her..

Skrevet

Min også driver å jager på tomgang, og ofte stopper helt. I kryss å slikt når jeg må gire ned må jeg gi gass for at den ikke skal stoppe.

Skrevet
Skjer dette også ved kald motor?

Hvis ikke.. kan det tyde på en lamdasondefeil..

Hvis den jager uansett temperatur, kan det være LMM eller falskluft..

Kan også være så enkelt som slitte plugger.. Men da bruker ikke motoren jage så mye som du beskriver her..

Skjer bare på varm motor ser det ut som. I dag dauet den også, 2 ganger mens jeg stod parkert på tomgang. Jager opp og ned, og så langt ned at den stoppet bare.

Noen ideer hva dette kan være???

Skrevet
Kan være tomgangsregulatoren (var det på min forrige E-36, og jeg hadde samme symptomer).

Ta den ut og rens den med startgass og tannbørste. :)

Hvor står den da :oops:

Skrevet
akkurat samme var det på min å. Byttet lamdaen å det ble borte :)

edit: skriveleif

Har en liggende, så jeg for prøve å bytte den for å se. Men men men, hvis ikke det skulle hjelpe da.

Hva da ??? :shock:

Skrevet

Lurer på om jeg fylte på elendig bensin på tanken forrige uke. Fylte nye bensin idag, og da ble det mye bedre.

Så nå avventer jeg resultat

Skrevet

Åsen går det?

Har en 97 mod 520 med samme syntomene. Kommer til og se over pluggene i morgen, lurer på om jeg vil prøve og bytte lamdasonda hvis det ikke gir seg. Bilen drar nesten ikke fra bunn heller! :?:

Skrevet

hadde samme problemet for en stund siden, da var det falskluft, det var kommet en sprekk i innsugningsbelgen bak luftmengde måleren. Det kan også være at motoren tar inn falskluft fra slangen til tomgangsregulatoren, disse slangene har en tendens til å gå i oppløsning når de blir gamle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...