Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rimelig ny på bmw, og lurer på et par ting.

Åndingen til blokka, er det stålrøret som går rett opp under innsuget?

Denne og åndingen i toppen må gå til en egen tank om jeg har forstått det riktig?!

Og røret fra innsuget til Bremsekraftforsterkeren, holder med et rør der, eller trengs det en tilbakeslagsventil på den som går i friluft?

Skrevet

Skal du ha det orginalt eller driver du med noe trimmingsprosjekt? Det du snakker om med åndinga er å la dampen gå i en catchtank, det er ikke slik orginalt. Da går det en slange fra topplokksdekselet og ned i gasspjeldet

Skrevet

det står jo turbo i overskriften :)

det er vel ikke nødvendig å gjøre noe med røret oppunder innsuget, men slangen fra toppdekslet kan du kjøre i en catchtank

Skrevet

joda det er jeg klarover, men under innsuget går det erør eller noe med in fjær på. tenkte dette var en egen ånding til blokka ellerno.

Ekstraspruten og tenningsforsinkeren er montert forresten :wink:

Gjenstår bare å se om det funker nå da...

Skrevet

Takk for den :D

Men har noen en formening om tennplugger eller? og den slangen til bremsekraftforsterkeren?

Satser på rundt 0.5 0.6 bar med org komp og haltec extrasprut og tenningsforsinker.

det er vel ingen som også vet sånn ca hva hk. antallet havner på? Alle spørr om det, men jeg sier bare det blir morro å kjøre er jeg fornøyd :P

Skrevet
Takk for den :D

Men har noen en formening om tennplugger eller? og den slangen til bremsekraftforsterkeren?

Satser på rundt 0.5 0.6 bar med org komp og haltec extrasprut og tenningsforsinker.

det er vel ingen som også vet sånn ca hva hk. antallet havner på? Alle spørr om det, men jeg sier bare det blir morro å kjøre er jeg fornøyd :P

eg har i alle år hatt sansen for ngk, ved turbo kan det vel være greitt med en kaldere plugg...

disse kjører eg med på en trimmet audi :oops: motor..meget fornøyd, disse skal også in i 323tic'en. "plugg til high-performance, NGK BPR7EIX.

Koster kr. 124,- pr. stk. BP7ES har hele 2,5mm Ø standard elektrode, mens

BPR7EIX har 0,6mm Ø. Har også passende NGK Laser Platinum plugger"

230+ går vel greitt?

Skrevet
Takk for den :D

Men har noen en formening om tennplugger eller? og den slangen til bremsekraftforsterkeren?

Du trenger ikke gjøre noe med vakuumslangen til bremsekraftforsterkeren. Den vil ikke ta skade av overtrykk. Du vil derimot miste alt av hjelp ved nedbremsing når du har gasspådrag.. Men det gjør du forsåvidt uten overladding også... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...