Gå til innhold

m20b25 bygget om til 2,7 turbo....


Ceylon
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor bye burde dette koste meg.... maks???

Denne motoren har fått gjort følgende:

-Pianotråd

-smidd veiv

-oljespyling

-ny topp med innmat

-honet blokken

-ny vannpumpe

-sterkere bolter

-neddreide stempler/portet topp for å få ned komp

-balansert stemplene

-ny toppakning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det propan som gjelder igjen.

Mannen som kan det meste som er verdt og vite om dette.

Men ting du trenger nå koster jo også litt kroner ja..

Kommer på for eks.

Tenning og sprut..

Manifoil og turbo+++

Oljekjøling og dyser..

Kjappt tippet, så må det vel muligens dra seg opp mot 20 til 30 lapper et sted dette her.

Ikke noe vits i og bruke søppel på det bygget du allerede har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har er har jeg betalt:

-4000 for maskinering pianotråd og oljespyling

-5000 for topp (ny)

-2500 for bloter paknimger og pumpe

-2000 for blokk

-1500 for dreing og balansering og dreing av stempler

-5000 for turbo (helt ny)

resten kommer eg til å måtte betale 10000 til for.... Tenkte bare å høre litt her om prisene jeg betaler er så rimelig som jeg tror de er. eller om dette er normalt å måtte punge ut,....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som greie gjennomsnittlige priser det du har betalt og fått.

Regner med det er underspyling av stemplene du mener med oljespyling og det er jo greit å ha.

Litt skeptisk til en turbo til 5 lapper hvis det en kjøpt her til lands,ellers høres det ut som en artig motor.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilket sprut har du tenkt å kjøre??

har du tenkt å mappe sjøl?

ikke minst hvor mye penger vil du legge i innsprut

får jo datasprut fra 5 lapper og oppover

Har ikke noe ide om hvilket sprut, Men fikk tilbud på ett til 4000 ferdig mappet, tror eg ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som greie gjennomsnittlige priser det du har betalt og fått.

Regner med det er underspyling av stemplene du mener med oljespyling og det er jo greit å ha.

Litt skeptisk til en turbo til 5 lapper hvis det en kjøpt her til lands,ellers høres det ut som en artig motor.

Lykke til.

Stemmer at det er underspyling av stempler.....

Og det er en hybrid turbo kkk/garrett... skal klare 650 hk+Husker ikke spec, men målet er å ha mist 450hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg og gå for smidde stempel også-..er en del som har angra på slikt i ettertid..river staken ut av stempelet på orginale ofte!! bare et råd..hva måtte du betale for smidd veiv om jeg kan spørre?

4 k for sprut ferdig mappa er gratis..type er det`?

turtall kan begrense seg til runt 7000omdr. kan gå høyere også da men da med annen innmat i toppen,porting kammer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg og gå for smidde stempel også-..er en del som har angra på slikt i ettertid..river staken ut av stempelet på orginale ofte!! bare et råd..hva måtte du betale for smidd veiv om jeg kan spørre?

4 k for sprut ferdig mappa er gratis..type er det`?

turtall kan begrense seg til runt 7000omdr. kan gå høyere også da men da med annen innmat i toppen,porting kammer osv.

:D:D:D

...Smidde stempler koster jo flesk. Har jo ikke hort så myr rundt eng priser, men ca2000 pr stk ..!? For DYRT for meg akkurat nå!!

Jeg har hørt at folk klarer seg med orginale stempler opp mot 500hk med de "rette" orginale stemplene. Burde jo hjelpe litt med oljespyling

Vet ikke hva sprut det er, glemte det. Men skal høre med han som lager det...

Jeg betalte 3000k for smidd veiv!!!!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljespyling/underspyling er jo orgianlt på disse motorene.det hjelper til kjøling og ikke noe annet.det som har vært problemet er at man river staken ut av stempelet.ergo for svak konstruksjon i stempelt ved stempelbolten.det holder til en viss økning helt sikkert, men 500 hk over en tid er nok bare flax.

om du har bet. 3 kr for en smidd veiv så er det også gratis.slike er ikke så lett og oppdrive og om man gjør koster disse flesk.ligger ikke og slenger rundt om slike. :) heldig du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med foregående taler her, 500hk på originale stempler kan holde 1 km eller 10 000km, alt etter flaksen.

Plukket nettopp ned en motor som har gått med 600+ på originale stempler og der bare falt biter av både ringer og ringland ut da jeg tok de ut av blokka.

Etter å ha hørt litt rundt så har det nok mest sannsynlig skjedd fordi stemplene ikke tåler denne belastningen da de bare er støpte originalstempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...