Rotty Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Vel, på en måte så har han jo rett. får jo en sinnsyk stoor turbo,brukt til rundt 7-8lapper som lett blåser liv i 400-500hk men det fører vel med seg andre problemer. men på en anen side så koster det og trimme en motor om du vil den ska holde.. det er jo det som er morro,det å kunne gjøre det samme om og om igjen uten motoras eller andre problemer Da har han ikke dyser (er vel 1000-1500pr dyse), 3 bars mapsensor++ Alt baller på seg joda du har rett der, sa jo bare på en måte! hehe ska jo selfølgelig litt mere til en bare en stor turbo. de fleste cossi motorene du får kjøpt er som regel gassa opp med større dyser osv. er det jeg mener med at det koster og ha det morro om og om igjen, slik at det holder. haha, cosskrot motor i bmw Har sett de med volvomotor oxo er helt utrolig va vi menesker gjør for å ha det morro. jeg personlig er litt fan av og prøve ut det meste innen motor og bil. hadde lommeboka mi vært større hadde garagen vært meget exsentrisk hehe
brusern Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 cossi motoren koster fort 100k om du skal ha noe som holder med et bra heste antall..
Bimmerlars Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 cossi motoren koster fort 100k om du skal ha noe som holder med et bra heste antall.. En bekjent av meg brukte i overkant av 100.000 på en cosworth motor, han bremsa 380hk, så billig? neppe
brusern Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 for de som tror de kan montere en chip og kun større dyser så vips er det 400hk i en cosskrot motor tar grundig feil.. og bygge 4syl cossi turbo motor med mye hester koster penger!
gbraen Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Litt stilig at du skriver Cosskrot og så har du bilde av 80-tallets verste bil i Avataren, og eier en rå 518i...
FTE Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 cossi motoren koster fort 100k om du skal ha noe som holder med et bra heste antall.. En bekjent av meg brukte i overkant av 100.000 på en cosworth motor, han bremsa 380hk, så billig? neppe På hjul eller på svinghjul? Er litt forskjell. Jeg brukte mellom 90 og 100.000 på min motor. Det er dyrt når man bygger helt fra bånn, det er helt sikkert. Men så holder det også hvis du har gjort det riktig Og sikter man opp mot 500+hk, er det ikke bare å skru på stoor turbo og store dyser. ALT må gjennomgåes, fra bånn. Vi snakker om stempler med lavere komp, sterkere "studs"(pinnebolter), porting av topp, fresing til doble ventilfjærer, kvassere kammer, større turbo, dyser, pakninger, motorstyring++ Og det er bare motoren. Clutch må oppgraderes, eksos, veivhus ventilasjon....det er dyrt ja
FTE Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Litt stilig at du skriver Cosskrot og så har du bilde av 80-tallets verste bil i Avataren, og eier en rå 518i... Tenkte akkurat det samme Og Opel da, som en gang bygde motorer MED Cosworth deler til bilene sine...
Viko Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 brusern og capri-rs har TYDLEGVIS ingen peiling på Cosworth motorer. Og uttale seg om ting en ikkje har peiling på er som å tro, og det får dere gå til presten å gjøre. Og capri rs, vist du klarer å få 300hk med 5k, og 350hk og 450nm for 8k, da ska eg sende eit par motorer til deg.. Tror du bør lese litt mer om cosworth, samt kjøpe deg ny kalkulator.. bruseren Du snakker (skriver) som med vett, du kjører opel som bremsa 338hk og i ein gnager?? Ka koster den motoren og bygge, og kor holdbart?? Nei eg tror enkelte får studere mer før dei uttaler seg.. mvh "Cosworth" kjenner
Bimmerlars Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 cossi motoren koster fort 100k om du skal ha noe som holder med et bra heste antall.. En bekjent av meg brukte i overkant av 100.000 på en cosworth motor, han bremsa 380hk, så billig? neppe På hjul eller på svinghjul? Er litt forskjell. Jeg brukte mellom 90 og 100.000 på min motor. Det er dyrt når man bygger helt fra bånn, det er helt sikkert. Men så holder det også hvis du har gjort det riktig Og sikter man opp mot 500+hk, er det ikke bare å skru på stoor turbo og store dyser. ALT må gjennomgåes, fra bånn. Vi snakker om stempler med lavere komp, sterkere "studs"(pinnebolter), porting av topp, fresing til doble ventilfjærer, kvassere kammer, større turbo, dyser, pakninger, motorstyring++ Og det er bare motoren. Clutch må oppgraderes, eksos, veivhus ventilasjon....det er dyrt ja Det er forskjell på det ja, men jeg vet ikke om det var hjula eller veiva. Si 430+ i motor og 380 på hjula da. Mange sier det billigste å trimme er Cosworth, etter amerikans V8. Hvorfor får man da 400 holdbare hk i en M50B25 med ARP studs og MLS pakning samt datasprut? Og hvor mye får man i en M20B25 med snikoppsett?
vrossi46 Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 v8 er vertfall billig.. får en heilt ny motor på 600 hk for rondt 130000..
Bimmerlars Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 v8 er vertfall billig.. får en heilt ny motor på 600 hk for rondt 130000.. Ja, ikke sant. Og det er sugemotorer
Andreas1 Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Cosworth leverte Mercedesmotorer (eller rettere sagt deler av dem) i mange år og som cosworth-kjennerne her vet så ble det benyttet Cosworthdeler i Mercedes’ W201 2,3-16 (frem til AMG begynte å bygge motoren selv). W201 har nesten samme formatene som E30 så hvis det lar seg gjøre, og hvis det holder, tror jeg det ville blitt en skikkelig potent doning. Litt på siden, men allikevel: Jeg var i fjor på utkikk etter en MB 2,5-16 og skulle til å importere en original Evolution bil fra Sveits (#254) da jeg kom over denne morsomme hjemmelagde saken stående i Norge. Denne var dessverre allerede blitt tinget bort, men jeg fikk i det minste gleden av å få sitte på en ordentlig tur. Dette gikk noe så innmari fælt når det først fikk feste i asfalten (mistet festet igjen ved å tråkke på pedalen nesten uavhengig av hastighet) at den opplevdes mest med skrekkblandet fryd. Litt specs fra salgsannonsen: ”Rå evo2 replika med sinnsyke kjøreegenskaper! nyborret turbomotor 500Hk, electromotive datasprut, nye JE stempler og racing lagre, autoverdi råder, nyslipt og mx-portet topp, zwitzer turbo, stor intercooler, M5 girkasse, sinterclutch, dif.sperre, alle und.foringer nye, bilstein, H&R understell, Willwood 330mm bremser, 18" Braid felger med nye dekk, sportskinnstoler, momo ratt og girspak, autometer metere..For mye å skrive må ses og prøves...ring!,” Og så tilbake til saken og moralen med historien: Noe forteller meg at det er vil være veldig dyre greier å bygge opp en BMW E30 med Cosworth som utgangspunkt, men at resultatet ville være moro er det ingen tvil om… .
e30 tic Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Cosworth leverte Mercedesmotorer (eller rettere sagt deler av dem) i mange år og som cosworth-kjennerne her vet så ble det benyttet Cosworthdeler i Mercedes’ W201 2,3-16 (frem til AMG begynte å bygge motoren selv).W201 har nesten samme formatene som E30 så hvis det lar seg gjøre, og hvis det holder, tror jeg det ville blitt en skikkelig potent doning. Litt på siden, men allikevel: Jeg var i fjor på utkikk etter en MB 2,5-16 og skulle til å importere en original Evolution bil fra Sveits (#254) da jeg kom over denne morsomme hjemmelagde saken stående i Norge. Denne var dessverre allerede blitt tinget bort, men jeg fikk i det minste gleden av å få sitte på en ordentlig tur. Dette gikk noe så innmari fælt når det først fikk feste i asfalten (mistet festet igjen ved å tråkke på pedalen nesten uavhengig av hastighet) at den opplevdes mest med skrekkblandet fryd. Litt specs fra salgsannonsen: ”Rå evo2 replika med sinnsyke kjøreegenskaper! nyborret turbomotor 500Hk, electromotive datasprut, nye JE stempler og racing lagre, autoverdi råder, nyslipt og mx-portet topp, zwitzer turbo, stor intercooler, M5 girkasse, sinterclutch, dif.sperre, alle und.foringer nye, bilstein, H&R understell, Willwood 330mm bremser, 18" Braid felger med nye dekk, sportskinnstoler, momo ratt og girspak, autometer metere..For mye å skrive må ses og prøves...ring!,” Og så tilbake til saken og moralen med historien: Noe forteller meg at det er vil være veldig dyre greier å bygge opp en BMW E30 med Cosworth som utgangspunkt, men at resultatet ville være moro er det ingen tvil om… . siden du nevner mercedes.. er det ikke cosworth som har utviklet hele toppen til 2,3 16v? mener cossie manifoilen passer greitt på her også? leste for lenge siden at mercedes gikk over til å lage 2.5 16v toppene sine selv? eg bare tenker høyt, er hverken mercedes eller ford entusiast eg har vertfall grublet litt på hvorfor 2.3-2.5 16v motorene med hhv 186 og 204?hk i standard utgavene går 2-300000 km uten store motor overhalinger... det inntrykket har eg ikke av cosworth motorene gjør dessverre. var en tid det var nære på at eg ble merce eier:) uansett så er ford i bmw på en måte tabu, men eg synses det er morro at folk går nye veier å bygger spennede biler, så lenge man ikke tar utg pkt i en orginal m3 feks
Bimmerlars Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Cosworth leverte Mercedesmotorer (eller rettere sagt deler av dem) i mange år og som cosworth-kjennerne her vet så ble det benyttet Cosworthdeler i Mercedes’ W201 2,3-16 (frem til AMG begynte å bygge motoren selv).W201 har nesten samme formatene som E30 så hvis det lar seg gjøre, og hvis det holder, tror jeg det ville blitt en skikkelig potent doning. Litt på siden, men allikevel: Jeg var i fjor på utkikk etter en MB 2,5-16 og skulle til å importere en original Evolution bil fra Sveits (#254) da jeg kom over denne morsomme hjemmelagde saken stående i Norge. Denne var dessverre allerede blitt tinget bort, men jeg fikk i det minste gleden av å få sitte på en ordentlig tur. Dette gikk noe så innmari fælt når det først fikk feste i asfalten (mistet festet igjen ved å tråkke på pedalen nesten uavhengig av hastighet) at den opplevdes mest med skrekkblandet fryd. Litt specs fra salgsannonsen: ”Rå evo2 replika med sinnsyke kjøreegenskaper! nyborret turbomotor 500Hk, electromotive datasprut, nye JE stempler og racing lagre, autoverdi råder, nyslipt og mx-portet topp, zwitzer turbo, stor intercooler, M5 girkasse, sinterclutch, dif.sperre, alle und.foringer nye, bilstein, H&R understell, Willwood 330mm bremser, 18" Braid felger med nye dekk, sportskinnstoler, momo ratt og girspak, autometer metere..For mye å skrive må ses og prøves...ring!,” Og så tilbake til saken og moralen med historien: Noe forteller meg at det er vil være veldig dyre greier å bygge opp en BMW E30 med Cosworth som utgangspunkt, men at resultatet ville være moro er det ingen tvil om… . siden du nevner mercedes.. er det ikke cosworth som har utviklet hele toppen til 2,3 16v? mener cossie manifoilen passer greitt på her også? leste for lenge siden at mercedes gikk over til å lage 2.5 16v toppene sine selv? eg bare tenker høyt, er hverken mercedes eller ford entusiast eg har vertfall grublet litt på hvorfor 2.3-2.5 16v motorene med hhv 186 og 204?hk i standard utgavene går 2-300000 km uten store motor overhalinger... det inntrykket har eg ikke av cosworth motorene gjør dessverre. var en tid det var nære på at eg ble merce eier:) uansett så er ford i bmw på en måte tabu, men eg synses det er morro at folk går nye veier å bygger spennede biler, så lenge man ikke tar utg pkt i en orginal m3 feks Cosworth er jo egentlig ikke Ford da, kall det heller YB motor, høres mye bedre ut da Cosworth er jo en vellkjent motorprodusent som leverer motorer til Formel 1 også bla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå