Gå til innhold

Prisleie E34 520i M20?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Ser at det er mye forskjellige priser ute og går på E34 520i med M20-motoren, og lurer litt på hva jeg skal sette min til..

De fleste som er til under 20 lapper har som regel gått 250kkm+ og ser generelt slitte ut, uten noe ekstra felger eller noe som helst.

Min er riktig nok hvit, men den er relativt pen til å være 17 år, og rustfri. Km er rundt 215kkm. De færreste ikke-BMW-friker tror på ingen måte at den er 17 år gammel..

IMG_0048.jpg

Ellers har den:

- 8.5x18" ACS-replikaer med 235/40-18" dekk i ok stand-

- M3-speil.

Og de siste to årene har den fått:

- Hvite blinkere foran og på sidene, helrøde lykter bak.

- 60/40-senk med nye gassdempere og dempertårnlagre for et år siden, får nye fjærer til uka, ihvertfall foran.

- Nye casterstag, bærearmer, lenkearmer, stabstagforinger og bremseklosser foran. Alt med nye foringer.

- Nye traversforinger og en av brillene bak.

- Toppakningsbytte for litt over 1 år siden, med justering av ventiler og bytte av en del andre pakninger, samt strekkbolter, ny regreim og strammehjul, toppen ble sjekka for skjevhet, mm.

- Nytt varmeregisterapparat.

- Nytt Varta batteri.

- Nye børster i dynamo.

- Bygget om til el.vifte.

- Nye bremsesko til håndbrekket.

Alt av deler er kjøpt helt nytt, og ellers har alle vanlige slitedeler blitt tatt ved behov, som plugger, bensinfilter, luftfilter, osv.. jevnlige oljeskift.

Vi snakker MANGE tusenlapper her. Jeg forventer på ingen måte at jeg får det igjen, men det er MYE verdt å kjøpe en bil hvor det meste er tatt foran å kjøpe en utgave hvor alt er utslitt, slik jeg gjorde. Det koster..

Det den trenger nå er nye bremseklosser bak (har helt nye i eske og slitasjevarsler som kan medfølge), og så har den som så mange andre E34er litt antydning til risting fra 80-120. Det meste av stag og foringer er som sagt byttet, så det er ikke så mye igjen som kan forårsake det, men jeg har ikke interesse av å bytte mer når som jeg har annen bil. Innvendig har den en liten skade i førerseteryggen, men jeg har et strøkent passasjersete, så det ordner seg alltids med ny rygg.

Den har i tillegg Defa 821-serie alarm, Sony CD/RDS/MP3-spiller, Sony komponentsett foran (diskanter montert i originaldiskantgreiene i dashen), 12" BOSS med 200W Blaupunkt-forsterker. Er litt usikker på om jeg selger med alt dette.

EU OK for et godt år siden.

Jeg er ikke ute etter at alle som bare har fulgt med på bruktmarkedet for 1-2 år siden skal "tippe" en pris her, og jeg vil ikke ha noen blidgjøringspriser, jeg vil vite hva en kan få for noe slikt. I verste fall ribber jeg den for alt ekstra og selger den på noen kjipe 15" for en billig penge. Håper jo at jeg kan få mer enn de 17-20 lappene som mange av de slitte bilene uten riktig look (senk/felger osv.) ser ut til å ligge på. Er det noen som er villige til å betale mer enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist den er 90 % rustfri og i veldig god stand, kunne eg tenkt meg å gitt rundt 30 000 for den.

Problemet i bruktbilmarkedet i dag, er at det er veldig mange som berre kjøpe den billigaste og "beste". Dei tenke liksom ikkje over dei utlegga dei KAN få på bilen.

Derfor blir dei som selge bilen billig prioritert, mens dei som VERKELEG har tatt vare på bilen og lagt ut mykje penger på den, men dog skal f.eks ha 10 000 meir, blir nedprioritert.

Veldig trist i grunn!

Eit lite tips, fra min synsvinkel, er at du kanskje invisterer i skinninteriør? Bilen ser finere ut, og eg personleg ville glatt gitt 5 - 7 000 meir for ein bil med eit fint skinninteriør enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke jeg nettopp hadde kjøpt meg "ny" bil, og bilen din hadde ligget til 30 000, så hadde jeg nok kommet til å kjøpt den. En av grunnene til det er at jeg vet hva som er gjort med bilen, og jeg "kjenner" nesten eieren (ut i fra det du har skrevet på forumet.) Tror også mange andre her inne har den samme oppfatningen av bileier og vet hvilken tilstand bilen er i. Så derfor kan du være heldig å få de pengene bilen er verdt, vel og merke hvis du annonserer på bimmers.no, der folk "kjenner" deg som bileier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil på ingen måte gå god for at bilen er driftssikker i 10 år til, selv om jeg har tatt alt av slitedeler som har vært nødvendig, så vil det alltid dukke opp ting i fremtiden også på en gammel bil, men en godt vedlikeholdt bil er et bedre utgangspunkt enn en dårlig vedlikeholdt bil.

Nå har jeg ikke hatt den på bukk på en stund, men den er så godt som rustfri. Kanskje overflateantydninger hvis du graver litt bak fremhjulene hvor grus og sand spruter opp, men det har hele tiden vært holdt nede og behandlet. Understellet har nok også helt normale antydninger til korrosjon på stag og diverse, men det er heller ikke noe man klarer å hindre uten å lakkere alt jevnlig. Den har en skade i lakken på en av dørene, som ikke er pent fikset, men det er ikke rust. Har tre nye dører i alpinhvit med vinduer liggende om kjøper har lyst på de.

Den bruker også litt olje, men ikke mer enn hva en må forvente på en bil som er 17 år gammel.

Men.. er vanskelig dette her. Er redd for å sette den for høyt fra begynnelsen av, da blir det fort slik at folk ser "den der har stått til xx og blitt satt ned ørten ganger", og bare venter på dumpingpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten fysisk å ha sett denne hvite bilen din ville jeg gjettet annonsepris på nærmere 30.000,-.

Det som jeg ville dra frem i salgsøyemed er selvfølgelig at den er rustfri, vedlikeholdt, i god stand og ikke minst entusiastholdt (?).

Jeg vet ikke helt om jeg ville kostet på bilen all verdens mye før salget siden du ikke er garantert bedre nettopris for det.

Kanskje det kan bidra positivt hvis du kan være behjelpelig med å skaffe for eksempel det skinninteriøret som står nevnt lenger opp i tråden, - men det enkleste og beste for deg er selvfølgelig et rent salg uten noe ekstra dill-dall og merarbeid.

Jeg synes altså at 29-30 minus prut burde være en fornuftig pris for 520en din, under forutsetning at ikke godsakene fjernes :D .

Alt som gjør at den skiller seg ut og opp vil bidra positivt.

Skulle jeg hatt den selv hadde jeg følt at jeg hadde gjort et bra kjøp på

22-25.000,-… :wink:

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36000.- med 18" hjul, 30000.- uten. Reell og grei pris. Ikke selg den her, selg på finn.no. Har solgt noen bmwer oppover nå og her er folk rett og slett for skeptiske. Har alltid lagt ut bmwene mine her noen uker før finn og i det den havner på finn selger jeg ALLTID til ønsket pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...