Gå til innhold

Bremsekloss-sensorer

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Skal skifte bremseklosser foran og bak på blen min. Lampen for slitte bremseklosser har lyst en stund nå fordi "sensorene" ikke ble byttet forrige gang. Finnes det en måte å bli kvitt denne lampen uten å skifte sensorene? Koster jo 1000 kr for 4 nye sensorer..

Kan sikkert fjerne lampen i dashbordet, men hvis det finnes andre løsninger så hadde det kanskje vært bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M6-Bjørn_ hvordan kortslutter man de?

Og hvordan kan det ha seg at det er bare 1 sensor for hvert hjulpar? Mener å huske det var 2 på e36'en.

På mekonomen.no koster slitasjevarsleren 211/245 kr

Ja det er kun 2 stk. 1 frem og en bak, husker ikke helt hvilken sider.

Grunnen er nok at man alltid skal bytte klosser på samme aksling, og da slites de like my og da trenger man ikke to slitasjevarslere.

De koster ca. 150,- kr stykket hos http://www.gsbildeler.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan kan det ha seg at det er bare 1 sensor for hvert hjulpar? Mener å huske det var 2 på e36'en.

Det er fordi det normalt slites likt på foran/bak, så det er ikke behov for å ha det på alle fire bremsene. Det var noe det samme på din E36 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet meg 350,- eller noe for nye bremsekloss sensorer, byttet i helga.. Når du har byttet så sett på tenninga i 1 min. for at lampene skal forsvinne, skrur du motoren på med en gang så forsvinner ikke varsellampen.. du trenger en forran på venstre siden, og en bak på høyre siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M6-Bjørn_ hvordan kortslutter man de?

På mekonomen.no koster slitasjevarsleren 211/245 kr

Så hvorfor handle på Mekonomen??

Jeg fatter og begriper ikke folk som handler vanlige slitedeler der.. uten å ha GODE rabattavtaler. De har vært dyrere enn originaldeler hos forhandler på ALT jeg har sjekket begge steder. Både på Chrysler og BMW. Et unntak har vært bakpotte til 520i, men da kun fordi BMW ikke selger kun bakpotta løs.

Slitasjevarsler til E34 koster rundt en 50-lapp på Biltema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...