Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

NOEN SOMVET CA EFFEKT PÅ EN 2.3LITER NÅR DETTE ER GJORT???

GRENRØR FRA PPF.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR)

SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS)

AUTONIC SM4

STOR INT.GO FOR 900HK

ARB.BOLTER

1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04

LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR

Skrevet

bakis mente at jeg burde få 400hk med 1 bars trykk på 2,3l med gt40 , dreide stempler ca 8,5 i komp. men med så lavt komp er dt ikke sikkert du får noe mere.

hvordan har du fått så laft komp?

Skrevet

Det hørtes noe optimistisk ut med 400hk fra en 323 ved 1bar.

Det må vel være et ellers optimalt oppsett på den motoren da.

Min erfaring er vel at man ikke får de tallene bare ved å "slenge" på en turbo og lade 1bar. Er det utregnet eller bremset effekt du tenker på.

En tommel finger regel er vel ca 10% pr 0,1bars trykk.

Skrevet

400hk på en bar var ikke bare dreide stempler og en gt 37, men mirra freste ventiler. turbokam osv. han skulle bygge den motoren for meg for 40k hvis jeg leverte inn en komplet std 2,3l, tviler ikke på bakis sine beregniger, for han kan m20 turbo

Skrevet
bakis mente at jeg burde få 400hk med 1 bars trykk på 2,3l med gt40 , dreide stempler ca 8,5 i komp. men med så lavt komp er dt ikke sikkert du får noe mere.

hvordan har du fått så laft komp?

må nesten ha så lav komp for å kunne mate 2 til 2.4 bar.

tommelfingerregelen med turbokonvertering er at man får 107% med 1 bar. 150 * 107% = 310 hk. men dette er vell før kompsenking. mister hk når en kompsenker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...