ac turbo Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 NOEN SOMVET CA EFFEKT PÅ EN 2.3LITER NÅR DETTE ER GJORT??? GRENRØR FRA PPF.50MM WG,STOR DUMP 2 (TOMS RØR) SYKT LAV KOMP.6:1 GT 40 TURBO A/R 0.99(4TOMS) AUTONIC SM4 STOR INT.GO FOR 900HK ARB.BOLTER 1000CCM DYSER+BOCH PUMPE 04 LADDE TRYKK MELLOM 2 OG 2.4BAR
Ballder Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 Burde vel komme opp mot 500 hk der vel... Men den vil vel neppe trives godt under 3000 rpm med den kompen der.
TSL Skrevet September 16, 2006 Skrevet September 16, 2006 bakis mente at jeg burde få 400hk med 1 bars trykk på 2,3l med gt40 , dreide stempler ca 8,5 i komp. men med så lavt komp er dt ikke sikkert du får noe mere. hvordan har du fått så laft komp?
ac turbo Skrevet September 17, 2006 Forfatter Skrevet September 17, 2006 PPF SIER ALT FRA RUNDT 500 OG HELT OPP TIL RUNDT 700HK...
Ballder Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 PPF SIER ALT FRA RUNDT 500 OG HELT OPP TIL RUNDT 700HK.. Da får du vel omtrent alt derfra og opp dit da...
E30 ex Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 Det hørtes noe optimistisk ut med 400hk fra en 323 ved 1bar. Det må vel være et ellers optimalt oppsett på den motoren da. Min erfaring er vel at man ikke får de tallene bare ved å "slenge" på en turbo og lade 1bar. Er det utregnet eller bremset effekt du tenker på. En tommel finger regel er vel ca 10% pr 0,1bars trykk.
TSL Skrevet September 17, 2006 Skrevet September 17, 2006 400hk på en bar var ikke bare dreide stempler og en gt 37, men mirra freste ventiler. turbokam osv. han skulle bygge den motoren for meg for 40k hvis jeg leverte inn en komplet std 2,3l, tviler ikke på bakis sine beregniger, for han kan m20 turbo
Bmw323i Skrevet September 18, 2006 Skrevet September 18, 2006 bakis mente at jeg burde få 400hk med 1 bars trykk på 2,3l med gt40 , dreide stempler ca 8,5 i komp. men med så lavt komp er dt ikke sikkert du får noe mere.hvordan har du fått så laft komp? må nesten ha så lav komp for å kunne mate 2 til 2.4 bar. tommelfingerregelen med turbokonvertering er at man får 107% med 1 bar. 150 * 107% = 310 hk. men dette er vell før kompsenking. mister hk når en kompsenker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå