karlsen Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Er det noe vits å ha montert A/F måler når bilen ikke har turbo osv, eller er det lurt hvs den er litt trimmet og kjøres aktivt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Er jo greit å se om den får nok bensin uansett. Bmw motorer pleier jo å ha ganske høy kompressjon,så hvis man trimmer litt kan det fort bli så den går litt varm i eksosen fordi den går magert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 18, 2006 Forfatter Share Skrevet September 18, 2006 så A/F og evt eksos temp er ikke så dumt kanskje? vanskelig å få på A/F på E30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Sette inn en lambda-sonde og legge opp ledninger til lambda instrumentet. Burde ta strøm fra noe som går via tenninga da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 18, 2006 Forfatter Share Skrevet September 18, 2006 ja, hvilken lambda, får du inn bredbånds lambda på den? hvor mye strøm bruker lambda? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Hvis du ikke er noen seriøse planer om skikkelig trimming har du overhode ikke brukt for det er min mening da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 Hvis du ikke er noen seriøse planer om skikkelig trimming har du overhode ikke brukt for det er min mening da. man trenger jo ikke ha en fast montert i bilen da, dersom den ikke blir utbedret annen hver uke, eg brukte feks bredbåndslambda (og g-tec) under dysing\innjustering av en bil med dobble webere eg har.... er jo veldig ok å vite den får det som er opptimalt. er jo bare å sveise i en mutter, og plugge den etter testing. m18x1.5 er det vel...ukurant hehe eg vet vertfall at det skal en inn i prosjektet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 18, 2006 Forfatter Share Skrevet September 18, 2006 hva med eksos temp? kjekt å ha eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet September 18, 2006 Share Skrevet September 18, 2006 om du kjører rundt i med en org utrimma motor så er det nok ikke noe vits.. Eksos.temp har du nok helle ikke brukt for da, derimot om du begynner og trimme med turbo osv kan jo behovet melde seg litt mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 18, 2006 Forfatter Share Skrevet September 18, 2006 ja, spurte hvis den var trimmet uten turbo feks, men om turbo kanskje kommer med tiden, kjekt å ha fra begynnelsen av, eller vente til turbo osv kommer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå