Lien Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Har nå vært på EU-kontroll med min nye vinterskyss Volvo 144 -73 modell. Fikk 5 toer feil: -Håndbrekk -Nedre opphengskule venstre side -Batteri løst -Diverse mye rust -Eksoslekkasje Dette er jo forsåvidt greit, men jeg trenger tips for å slippe gjennom med den rusta som er siden vinteren snart er her. I tillegg lurer jeg på hva nedre opphengskule betyr. Det sitter jo to opphengskuler på bærearmen, en forran og en bak. Er da den bak som er nedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Viss det er mykje rust er det vel berre å begynne sveisinga Evt. reise ein annan plass der dei ikkje er så strenge, viss det ikkje er SÅ mykje rust? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 22, 2006 Forfatter Share Skrevet September 22, 2006 Det er nok en del ja! Hull i gulvet og begge innerskjermene bak + diverse rundt om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Ang. rusten. Vil anbefale på det sterkeste noe som heter "RUST BJØRN" liten hvit flaske, (Omdanner rust til organisk metall. Latex primer) Du pensler denne på rusten, og etter 20 min, blir overflaten/rusten helt svart.! Dette stopper rusten for godt og kan male/lakke over etter 12-24 timer.!! Husker ikke hvor jeg kjøpte den, men har flasken forann meg nå og ser at eneimportør er PANVULK as, Oslo, Tlf 22 51 48 00 Håper dette var til hjelp.!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 22, 2006 Forfatter Share Skrevet September 22, 2006 Høres meget bra ut Da skal jeg prøve det på overfalte rusten på bilen så lakker jeg over med vanlig grønn Quick spraylakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 22, 2006 Share Skrevet September 22, 2006 Og btw, tror du skulle ha "investert" litt mer i vinterbil siden det var så mye rust på den her hehe. Anywho.. lykke til med "prosjektet". håper alt er ferdig innen Kong Vinter kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 23, 2006 Forfatter Share Skrevet September 23, 2006 Og btw, tror du skulle ha "investert" litt mer i vinterbil siden det var så mye rust på den her hehe. Anywho.. lykke til med "prosjektet". håper alt er ferdig innen Kong Vinter kommer! Nei det er akkurat det, jeg har ikke råd til ha en bil som ikke er veteran +at jeg hadde ikke mer penger enn den kosta akkurat da.. Men jeg er litt stressa nå da vinteren snart er på vei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan e34 Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Jeg antar at dette er en bil som skal brukes opp? Rust høl kan enkelt repareres med en platebit og popnagler. Det blir også godkjent. Vil du legge ned mer arbeid kan du seff slipe bort rusten og bruke rustbehandlingsprodukter slik som Rustbjørn, Ferro-Bet, Mercasol, Sink grunning, Tectyl etc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Grov glassfibersparkel er gull til sånn jallagodkjenning... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet September 23, 2006 Share Skrevet September 23, 2006 Ja, hønsenetting med glassfibersparkel og biltema tectyl er tingen for sånt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 24, 2006 Forfatter Share Skrevet September 24, 2006 Ja, hønsenetting med glassfibersparkel og biltema tectyl er tingen for sånt... Det høres jo greit ut. Får se hvor mye jeg MÅ ta, men blir det mye så gjør jeg nok slik som dette. Målet er jo bare å få den EU-godkjent i to år til, da har jeg plutselig vinterskyss i to år Har skiftet opphengskule, tettet eksoslekkasje med eksosbandasje + eksospasta, justert håndbrekk, fikset spylerpumpe. Mangler nå bare batteri feste og rustfjerning. Skal oppdatere med bilder etterhvert jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 Ja, hønsenetting med glassfibersparkel og biltema tectyl er tingen for sånt... høres trygt ut er vel endel biler på veien som henger sammen i hønsenettig,teip og sikkerhetsnåler.... skulle vært aldersgrense på biler! 20 år så var det rett i pressa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet September 24, 2006 Share Skrevet September 24, 2006 ta deg no ei helg i garasjen med et sveiseapparat! vist du har rust i bærende konstruksjoner og fikser det på "idiot" måten så går det jo bare deg selv og dine pasasjerer den dagen det går gæle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 26, 2006 Forfatter Share Skrevet September 26, 2006 Har nå brukt glassfiber metoden. Gulvet ble fikset med glassfiber sparkel sammen med noen små hull i reservehjulsbrønn. Nå mangler det bare å sveise sammen igjen innerskjerm høyre side bak + den ene vanga bak. Paulsen brothers: Jeg bruker selvfølgelig ikke sparkel på bærende deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Kan bare ta sølvteip og teipe over rusthøla, også tectylere teipen så det ikke ser så altfor dumt ut. Blir godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå