Gå til innhold

Hjelp med Eu-kontroll av Volvo 144 vinterskyss

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå vært på EU-kontroll med min nye vinterskyss Volvo 144 -73 modell. Fikk 5 toer feil:

-Håndbrekk

-Nedre opphengskule venstre side

-Batteri løst

-Diverse mye rust

-Eksoslekkasje

Dette er jo forsåvidt greit, men jeg trenger tips for å slippe gjennom med den rusta som er siden vinteren snart er her.

I tillegg lurer jeg på hva nedre opphengskule betyr. Det sitter jo to opphengskuler på bærearmen, en forran og en bak. Er da den bak som er nedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. rusten. Vil anbefale på det sterkeste noe som heter "RUST BJØRN" liten hvit flaske, (Omdanner rust til organisk metall. Latex primer) Du pensler denne på rusten, og etter 20 min, blir overflaten/rusten helt svart.! Dette stopper rusten for godt og kan male/lakke over etter 12-24 timer.!!

Husker ikke hvor jeg kjøpte den, men har flasken forann meg nå og ser at eneimportør er PANVULK as, Oslo, Tlf 22 51 48 00

Håper dette var til hjelp.!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw, tror du skulle ha "investert" litt mer i vinterbil siden det var så mye rust på den her ;)

hehe. Anywho.. lykke til med "prosjektet". håper alt er ferdig innen Kong Vinter kommer! :)

Nei det er akkurat det, jeg har ikke råd til ha en bil som ikke er veteran +at jeg hadde ikke mer penger enn den kosta akkurat da.. Men jeg er litt stressa nå da vinteren snart er på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette er en bil som skal brukes opp? Rust høl kan enkelt repareres med en platebit og popnagler. Det blir også godkjent.

Vil du legge ned mer arbeid kan du seff slipe bort rusten og bruke rustbehandlingsprodukter slik som Rustbjørn, Ferro-Bet, Mercasol, Sink grunning, Tectyl etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hønsenetting med glassfibersparkel og biltema tectyl er tingen for sånt... :D

Det høres jo greit ut. Får se hvor mye jeg MÅ ta, men blir det mye så gjør jeg nok slik som dette. Målet er jo bare å få den EU-godkjent i to år til, da har jeg plutselig vinterskyss i to år :)

Har skiftet opphengskule, tettet eksoslekkasje med eksosbandasje + eksospasta, justert håndbrekk, fikset spylerpumpe. Mangler nå bare batteri feste og rustfjerning.

Skal oppdatere med bilder etterhvert jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hønsenetting med glassfibersparkel og biltema tectyl er tingen for sånt... :D

høres trygt ut :shock: er vel endel biler på veien som henger sammen i hønsenettig,teip og sikkerhetsnåler....

skulle vært aldersgrense på biler! 20 år så var det rett i pressa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt glassfiber metoden. Gulvet ble fikset med glassfiber sparkel sammen med noen små hull i reservehjulsbrønn. Nå mangler det bare å sveise sammen igjen innerskjerm høyre side bak + den ene vanga bak.

Paulsen brothers: Jeg bruker selvfølgelig ikke sparkel på bærende deler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...