320it Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 Er det viktig at begge hjula bak er jekka opp når man skal juster håndbrekken, slik at det blir helt rett? Eller kan jeg ta et av gangen?
p10 Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 Det er vel ikke noe must! Men det er mye enklere å gjøre det da, i og med at du kan rotere bremseskivene for å kjenne hvor mye det tar! Jeg justerte håndbrekket på min e36 touring tidligere idag. Brukte ca en halv time på jobben!
Tiller Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Ja det kan være greit å ta opp begge hjulene. Greit å være to som gjør jobben så en kan dra til brekket mens han andre snurrer hjulene og sammenlikner.
Tiller Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Du må ta av bremseskiva. Inne i bremseskiva ligger brekket, det er to bremseklosser som låser seg mot bremseskiva innenifra. Når du har tatt av bremseskiva ser du det ganske greit. Det er en justeringsmutter der.
320it Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2006 når man ikke justeringsskruen gjennom hullene til hjulboltene?
ChrZZ Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 ...og hvis man ikke har bremseskiver bak, men tromler? Alt det må da også av?
Puma Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Justerte håndbrekk på min 94mod 320 for noen uker siden... Går helt fint og ta det gjennom bremseskiva... Sitter en liten "takkete" justeringsskrue der... Kan til og med justeres uten og ta av hjulet, men anbefaler det for og komme enklere til... Flytt et hull til en hjulbolt slik at det står ca 45grader bakover og lys inn med en lommelykt eller noe så ser du den... Brekket skal ta etter ca 6 "knepp" i håndtaket... Justerte begge sider på en halvtimes tid... Enklere kan det ikke bli...
Tiller Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Kan være greit å ta av å sjekke når man først skal justere. Har hørt at flere har hatt problem med at noen av fjørene til bremseklossene til brekket har brukket.
Mr_Sunde Skrevet Oktober 5, 2006 Skrevet Oktober 5, 2006 Trenger ikke å ha av skive eller trommel for å justere håndbrekket! Det er nok å skru av hjulene. Du kommer til med et flatt skrujern igjennom hull til hjulboltene. Det er en mutter som du justerer på, men denne har et slags "Taggete" mønster sånn at det skal gå å justere uten å ta av skiver/bremser. Det er jo litt av vitsen at du skal kunne justere med skiver/tromler på. Må først løsne justeringsmutter fremme ved hånbrekket sånn at wiren ikke strammer på bremsebånd. Du justerer på bremsebånd til det begynner å ta i trommelen og deretter justerer du litt tilbake sånn at det ikke er frikson mellom bremsebånd og trommel. Deretter kan du justere fremme ved håndbrekket. Justering på del 4:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå