p10 Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 Når jeg starter bilen, lyser airbaglampa i ca 2 min før den slukkes... Ut fra det jeg har klart å tyde fra den tyske instruksjonsboka, så skal den slukkes med en gang dersom alt er i orden... Har jeg tolket riktig da?
torodd Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 min lyser også ganske lenge etter at jeg har startet bilen (ca2-4 min eller noe) lurer på hva det kan være?? spurte en på et BMW verkstet og han sa at han ikke viste hva det var... men han ville ikke gjort noen med det så lenge den stopet og lyse...
Bjørn 320 Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 Har ein kompis med akkurat samme opplegget. Lyser i eit par minutt når han startar, så blir det mørkt til neste gong bilen blir starta igjen...
BARCELONA Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 kan være dårlig kontakt i stikkene under sete. Spray på litt kontakt spray å se om det blir bedre. Dette er ett vanlig problem, men lampa pleier riktignok å lyse hele tiden da....
Warsteiner Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 lampa skal blinke i 5 sekunder før den slukkes. er det noe galt med airbagen lyser den konstant etter at den har blinket. det står det ihvertfall i min bok!
Odland318is Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 kan være dårlig kontakt i stikkene under sete. Spray på litt kontakt spray å se om det blir bedre. Dette er ett vanlig problem, men lampa pleier riktignok å lyse hele tiden da.... Ligger denne kontakten veldig synlig til under setet? Mitt lyser hele tiden, og et verksted sa det var kontakter eller ledninger i selve dekselet i den du låser setebeltet i. Disse er tilknyttet beltestrammeren... Da blir ting fort litt mer komplisert hvis man må rote oppi der. Fikk også beskjed om at airbagen ikke virker dersom det lyser konstant:(
Jonte Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 Jeg fikk dette lyset etter å ha tatt ut instrumentpanelet, men det går bort om du får resetta hos BMW
Joachim ///Cabriolet Skrevet September 24, 2006 Skrevet September 24, 2006 airbaglampa mi lyser også et par minutter før den slukkes, men det er pga at jeg har hatt ut speedometeret satt på tenninga.
mhane Skrevet September 25, 2006 Skrevet September 25, 2006 Da blir ting fort litt mer komplisert hvis man må rote oppi der.Fikk også beskjed om at airbagen ikke virker dersom det lyser konstant:( Der har jeg hørt noe annet fra et BMW verksted. Så lenge det er en periodisk feil som kommer å går så vil airbagen virke så lenge feilen ikke ligger inne. Lampa derimot må du inn på et BMW verksted for å få slukket. På diagnose test kan du lese av når feilen kom første gang og når den kom igjen osv. selv om lampa hadde lyst konstant. Dette var på en E36.
BARCELONA Skrevet September 25, 2006 Skrevet September 25, 2006 Ligger denne kontakten veldig synlig til under setet? Mitt lyser hele tiden, og et verksted sa det var kontakter eller ledninger i selve dekselet i den du låser setebeltet i. Disse er tilknyttet beltestrammeren... Da blir ting fort litt mer komplisert hvis man må rote oppi der. Fikk også beskjed om at airbagen ikke virker dersom det lyser konstant:( Det stemmer. Når lampa lyser konstant kobler hele airbag systemet ut. Stikka er lett synlig under sete ja, liten gul stikke mener jeg... Prøv dette først, er fort gjort. Mulig du må slette feillager på bmw verksted etterpå.
Odland318is Skrevet September 25, 2006 Skrevet September 25, 2006 OK Hvor mange lapper koster det å ta slik en diagnosetest? Der leser de liksom av hele el-historikken på bilen? Greit det da
BARCELONA Skrevet September 25, 2006 Skrevet September 25, 2006 Det er veldig forskjellig, noen gjør det gratis, andre steder tar de opptil 700kr! Ta kontakt med noen av de lokale verkstedene der du bor, trenger ikke nødvendigvis være merke verksted. De får ikke opp noe særlig historik, men feilmeldinger som er dukket opp den seneste tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå