Hylland Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 Var litt uheldig for ei stund sia og rygga på ein idiot i ein Yaris... Han var eit stykke vekke og eg begynte å rygge, og trur du ikkje jævelen prøvde å køyra rundt meg mens eg rygga... Tok heile sideskjermen hans + litt av støtfangeren!!! No har eg fått vite at skaden kjeme til å koste 21.300kroner ca. Har ikkje bedt om å få sjå takstoverslaget frå verkstedet enda, men skal gjere det!!! Kan det koste så mykje å fikse ein sideskjerm og ein støtfanger til ein Yaris??? Han er kjørte på meinte at det var noko galt med hjulene på bilen og, men det kan jo ikkje eg ha gjort. Traff jo på sideskjermen!!! Sunn fornuft seie jo at han burde betala, men eg som rygga dessverre!!! Vedkommande var og litt treig med å skrive opp førerkortnret sitt på skademeldinga... Er det berre å ringe til biltilsynet for å sjekke om han han førerkort?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karlsen Skrevet September 25, 2006 Share Skrevet September 25, 2006 blir fort dyrt... er skade, moms, arbeidspenger, deler osv osv osv... men du har vel forsikring? egenandel bare da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 karlsen: egenandel, bonustap osv.. kan fort lønne seg å ikke bruke forsikringa på mindre skader, det fant jeg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Det hørtes ikke ut som noen urimelig pris på den skaden, å uansett hvor idiotisk han kjørte, så er det du som rygget som har skyld i dette. Men ta en telefon til politiet, og sjekk førerkortet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Politiet kan være bejelpelig i slike saker. Bare spør om det er et gyldig førerkort og forklar at du har vært i en kollisjon. Ble det store skader på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Politi har taushetsplikt og kan ikke opplyse over telefon til alle og enhver om han eller den har førerkort. Men du kan selvfølgelig ta en tlf og så får de sjekke det opp og velge selv hva de gjøre videre. På generelt grunnlag, kan en si at alle skader under 30 000 lønner det seg ikke å ta på forsikringen. Dette har det vært flere undersøkelser på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Nei, men lesere Hylland opp førerkortnummeret han har skrevet opp , sammen med navnet på skademeldinsskjemaet så vil han nok få et ja eller nei. Hvis han ikke treffer på feil person da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 jeg hadde ihvertfall brukt forsikring... hvorfor lønner ikke det seg da? taper 10-15% i bonus eller no!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenny_ Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 jeg hadde ihvertfall brukt forsikring...hvorfor lønner ikke det seg da? taper 10-15% i bonus eller no!? Taper da 30% så lenge man ikke har en gratis kræsj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Sitat fra et toyota forum: Blei rygga på av ein idiot! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindre Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Sitat fra et toyota forum:Blei rygga på av ein idiot! Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Var litt uheldig for ei stund sia og rygga på ein idiot i ein Yaris... Han var eit stykke vekke og eg begynte å rygge, og trur du ikkje jævelen prøvde å køyra rundt meg mens eg rygga... Vikeplikt er vikeplikt. Så lenge du rygger er han i sin fulle rett til å kjøre. Det er som om du står i et vikepliktskryss. Det eneste du kan få tatt ham på er dersom han har kjørt ulovlig på noe vis. Dvs. uten førerkort, i rus, eller for fort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 når man rygger har man vikeplikt... slik er det bare... Slutt å syte, og vær glad det ikke var en stor dyr Mercedes du kjørte på Så en Mercedes Maybach i går... tror ikke den er noe særlig å komme borti... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 jeg hadde ihvertfall brukt forsikring...hvorfor lønner ikke det seg da? taper 10-15% i bonus eller no!? Taper da 30% så lenge man ikke har en gratis kræsj oki...har en gratis kræsj tror jeg.. faktisk 2 også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet September 26, 2006 Share Skrevet September 26, 2006 Var litt uheldig for ei stund sia og rygga på ein idiot i ein Yaris... Han var eit stykke vekke og eg begynte å rygge, og trur du ikkje jævelen prøvde å køyra rundt meg mens eg rygga... Skulle du ha sett... Litt usikker på hvem som er hva i dettet tilfellet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå