herbal Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Hei Jeg opplevde noe veldig merkelig med BMW'en i dag. Historien er som følger: Jeg parkerte bilen i en VELDIG bratt oppoverbakke, så fronten sto opp. Da jeg skulle rygge bilen ned igjen for å kjøre, så jeg at det lå en stor dam av olje på bakken. Stoppet bilen for å titte under, og der rant det enda mer fra "skjøten" mellom motor og gear. Etter en kort stund stoppet det å renne, så jeg kjørte til nærmeste bensinstasjon. Det første jeg tenkte rundt dette, var at jeg nylig har fylt på olje, og at nivået da var akkurat maximum. Jeg trodde derfor olja ble kastet ut, fordi den hadde stått parkert så skjeivt. På bensinstasjonen stoppet jeg, peilet olja, og fant ut at det var 3/4 med olje igjen. Tittet under bilen, og så at det ikke rant noe mer olje. Jeg kjørte hjem (ca. 2 mil) og peilet igjen. Nivået er fortsatt det samme, og det renner ingen ting. Er det noen som har hørt om eller vært borti dette problemet? Noen som vet hvor olja renner ut? Håper på svar!
m3e30 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 det er simmeringen i bakkant på veiven som har tatt kvelden. er ok å skifte den. den største jobben er å av med girkassen. deretter må du av md clutch og svinghjul.
herbal Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Tusen takk for raskst svar! Det var dette jeg hadde regnet med. Regner med at jeg setter den inn på verksted for å bytte simringen. Skal uansett snart ha bilen inn for å bytte regreim også, så da kan dette gjøres i samme slengen. Noen som vet om det er andre deler som kan være lurt å skifte ut når gearkasse først er ute?
m3e30 Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 jeg ville skiftet clutch og utløserlager i samme slengen når girkassen er ute.
herbal Skrevet September 27, 2006 Forfatter Skrevet September 27, 2006 Er utløserlager det samme som trøstelager? Hva med svinghjulsager, er dette noe som bør byttes også?
propan Skrevet September 27, 2006 Skrevet September 27, 2006 Nei,kun trust lager/utløserlager og clutch som er verdt å skifte. Muligens hardy skiva hvis den begynner å bli sliten. (foringen mellom kassa og mellomaksel)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå