Gå til innhold

Mulig i bytte stempel med motoren i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann! Etterhvert skal jeg skifte stempel i motoren på bilen min ( 325i E30 ) Må man ta ut motoren for og gjøre dette? Da jeg ikke har noe verksted med løftebukk eller taktalje blir dette vansklig. Derfor lurer jeg på om det går uten og ta ut motoren :)

Skrevet

Ja skal vel gå fint det. Men har du kant og må gå for oversize stempel kan det vel være litt vanskelig å borre blokka med motoren i bilen :wink:

Skrevet

Får jeg spørre hvorfor stemplene må skiftes?

Må bare få si at det går fint å ta ut motoren uten løftebukk. Sett bilen på bukker og skru, også kjøper du elefantjekk på biltema til å løfte den ut med. Koster 1800,- tror jeg

Skrevet

Du må i såfall ut me veiva... Lurer på om det uansett byr på trøbbel. Det er mulig att lagerbukkene for veiva blir i veien men. litt usikker. Så lenge siden jeg har skrudd på sånne motorer

Det er uansett best å plukke ut motoren... Er ikke så mye arbeid.

Skrevet

Arbeidet er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg ikke har garage / verksted nå til og løfte ut motoren. Skal skifte til lav-comp stempel fra JE mest sannsynlig etterhvert, men har ingen erfaring fra med å skru på bmw. Til de som har brukt JE stempler før, trenger vel ikke og borre for og sette disse i vel?

Skrevet

Det kommer vel ann på dimmen på stempla,men jeg ville ikke investert i smidde stempler og satt de i en blokk som har gått 200 mil +-

Skrevet

Definer fine,de er slitte etter 200k på telleren.

Selv om hone stripene er der fortsatt..

Men har du bestillt JE stempler så vet du også hva dimmen er på de?

Og hva komp du vil få?

Har du kjøpt de som var til salgs her på forumet?

Skrevet

Har ikke bestilt..Skal vel bestille muligens i neste måned eller noe. Men stemplene som er til E30 325, er vel samme dimmen på de som de orginale bortsett fra at de er smidde og senker kompen?

Skrevet

Må bare få si at det går fint å ta ut motoren uten løftebukk. Sett bilen på bukker og skru, også kjøper du elefantjekk på biltema til å løfte den ut med. Koster 1800,- tror jeg

Koster 1390,- og er sammenleggbar.

Skrevet

Koster 1390,- og er sammenleggbar.

Ikke tvil om hva jeg skal ha ihvertfall. Er vel garanti på sakene så... Bare ikke motoren dundrer i bakken :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...