Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for støtte gutta... men jeg er rimelig oppgitt nå! - det er så latterlig bakvendt gjort av meg å finne ut av dette nå :oops:

Jeg har vært klar over at den har vært kræsja og retta ganske lenge, men har liksom bare gått utifra at vangen stod der den skulle........ At innerskjermen er litt for kort foran hjulhus så jeg jo når jeg prøvde på skjermen for lenge siden (tror jeg)... Vangen har vært bytta og det er skøyta på ny innerskjerm fra hjulhuset og frem. Hvorfor ikke bare sette det på rett plass da?!?? :angry:

Nok en nedtur fikk jeg nå, da jeg fikk mail fra Geir-Ove@Koed at rammevangen er utgått #-o

Skrevet

Kjøper inn 2-3 pakker kjeks som jeg skal ha liggende i bilen. Kommer innom med de første gang jeg ser det er lys på lokalet ;)

Skrevet

Du skal nok se at dette går seg til.

Jeg måtte jo bare søke litt for å se om jeg fant en rammevange en plass i verden til deg. Fant ikke desverre nå i første omgang, men fant noe annet som jeg har søkt etter en stund (les: lenge)...

Gode greier.... Viser bare at det finnes deler rundt om som alltid dukker opp..

1uzgo8rfqhmy2y3vw3de.jpg

kqyhvhw2kmzvgmx8g5jj.jpg

Skrevet
Kjøper inn 2-3 pakker kjeks som jeg skal ha liggende i bilen. Kommer innom med de første gang jeg ser det er lys på lokalet ;)

Hehe! Høres koslig ut det :) Du er alltid velkommen, med eller uten kjeks ;)

Du skal nok se at dette går seg til.

Jeg måtte jo bare søke litt for å se om jeg fant en rammevange en plass i verden til deg. Fant ikke desverre nå i første omgang, men fant noe annet som jeg har søkt etter en stund (les: lenge)...

Gode greier.... Viser bare at det finnes deler rundt om som alltid dukker opp..

Takk for du tok deg tid til å lete vertfall :) Jeg har sett til salgs tidligere, men da visste jo ikke jeg at jeg trengte en... Ved litt nærmere studie så kan det dog se ut som det er komplett vange som er utgått (er i to deler). Fremste delen (fra torpedo og frem) kan være jeg får tak ser det ut til, og det er jo bedre enn ingenting da :)

Den skumgreia til verktøyskrinet har jeg allerede fått i hus selv faktisk. Jeg kjøpte like så godt 2 stk :P. Fant den på e-bay/uk :) Er vel utgått den og...

Var et pluss at den var sort. Den som var på bilen var i "porolonfarge".

Skrevet

Ingen problem, klart jeg kan være med å gjøre et søken (type litt grundigere) blant mine kontakter rundt om - hvis vangen viser seg å være heeelt utgått. Men de 2-delte er nok lettere å få tak i, ble solgt/produsert et større antall av de.

Den skumgreia fikk jeg også fra Ebay/UK, sikkert samme selger for alt jeg vet... Jeg også digget at den var sort, for den jeg har er er gulnet hvitfarge...

Og ja, den var utgått den også ja...

Skrevet
En liten dose motivasjon: :)

Takker :) Tøft bilde. Det der er nok ganske likt bilen min slik den så ut når den rulla ut fra fabrikk faktisk, og før en eller annen luring bygde den om til fjæsløft tidlig på 90-tallet (ifbm kræsjen). Før likte jeg gamletypen best, men p.d.d foretrekker jeg facelift :) De fleste oppgraderingene som kom med den synes jeg var vellykka fra bmw`s side, men jeg hadde IKKE takka nei til en strøken "70-tals-e23" nei! =P~

Ingen problem, klart jeg kan være med å gjøre et søken (type litt grundigere) blant mine kontakter rundt om - hvis vangen viser seg å være heeelt utgått. Men de 2-delte er nok lettere å få tak i, ble solgt/produsert et større antall av de.

Setter pris på det :) Jeg har ikke forespørt meg om den fremste delen enda, men den kommer opp i handlekorga hos Koed, og ikke står den som "discontinued", så det lover jo godt :) ...men skal leite litt mer etter komplett før jeg bestiller :)

Skrevet

Lykke til med søken etter ny vange Dralle :) . Skjønner at du fikk en real nedtur når du oppdaget dette ja...

MEN som de andre skriver : STAO PAO M8, dette klarer du :) . Lyset i tunnelen har du sett lenge nå,

det blir bare sterkere og sterkere :) . Æ har trua :D .

///P

Skrevet

Takk for oppmuntring Paul :) Det trengs, hehe. Skal sies at det det gikk i SVART når jeg fant ut dette, men regner med ljoset fatner ti att når det kommer en haug med svartmala deler i fra Koed etterhvert ;) Skal innrømme at jeg var innom tanken på å handle en viss sølvbil og heller fortsette med den.... meeen selvom den prøver hardt å ødelegge for meg, så klarer jeg ikke å gi slipp på den jeg har allerede ser det ut til...

Nåh? er det ikke kjekt å ha sjutjuåttn når det nærmer seg vår/sommer da? :P

Når jeg først er innpå her kan jeg vel slenge ut noen pics...

Slik står den nå.. (nei, det er ikke bare jeg som roter i verkstedet :P)

ttmlxe71nr2haewakazg.jpg

sq7n0vs9og6ofl42wghh.jpg

...en annen ting jeg plages med.... Ei dør jeg kjøpte fra huggeri som viste seg å ha rimelig skeiv vindusramme... Ikke brukendes - 2500,- rett i dass...

cswaj16llpz3vuufmce3.jpg

Ny skumdemping til verktøykassa bak innkjøpt

5kr8cb9a0dolegp66eq1.jpg

rep. sett til calipere foran er handla inn

wfh5w1kmu8iiqp52nbwn.jpg

Skrevet

Dralle....

Først av alt, det var morro å se litt sånn oversiktsbilder igjen - har savnet det. Du har hatt så mye nærbilder, at jeg nesten hadde glemt ut hvordan bilen din såg ut. Etter bilder tatt på litt avstand fikk tilogmed jeg litt mer pågangsmot på dine vegne...

Jeg vet ikke om du forstår tanken min nå, men ved motgang er det viktig å gjerne ta et skritt tilbake og løfte blikket litt. ta fokus vekk fra det negative, og finn noen lystigere tanker som øker humøret før en går tilbake til problemet..

Når jeg såg oversiktsbildet av bilen din her, kjente jeg bare hvordan inspirasjonen vokste inni meg, og det er ikke min bil engang...

Ang den døra...

Jeg sliter litt med det bildet du tok, klarte ikke helt å se hva som var problemet. Kunne du ha lagt ut andre/flere bilder?

Skrevet
Dralle....

Først av alt, det var morro å se litt sånn oversiktsbilder igjen - har savnet det. Du har hatt så mye nærbilder, at jeg nesten hadde glemt ut hvordan bilen din såg ut. Etter bilder tatt på litt avstand fikk tilogmed jeg litt mer pågangsmot på dine vegne...

Jeg vet ikke om du forstår tanken min nå, men ved motgang er det viktig å gjerne ta et skritt tilbake og løfte blikket litt. ta fokus vekk fra det negative, og finn noen lystigere tanker som øker humøret før en går tilbake til problemet..

Når jeg såg oversiktsbildet av bilen din her, kjente jeg bare hvordan inspirasjonen vokste inni meg, og det er ikke min bil engang...

Det der var veldig godt sagt. (Eller rettere sagt, godt skrevet.)

Definitivt tommel opp.

Vet du, om du blir lei av å skru på bil selv, bør du kanskje vurdere å reise rundt for å holde inspirasjonskurs for utbrente hjemmemekkere. :)

Kanskje endel menn med havarerte kjellerstueprosjekter blir meldt på av konene sine også? Kan være en karriere der. ;)

Ang den døra...

Jeg sliter litt med det bildet du tok, klarte ikke helt å se hva som var problemet. Kunne du ha lagt ut andre/flere bilder?

Så vidt jeg skjønner, er døren lukket på bildet, men krummingen på vindusomrammingen passer ikke med krummingen på toppen av karosseriet - som om døren kommer fra en takskadet bil e.l.

Skrevet

Hehe, jeg snakker bare av egen smertelig opplevd erfaring. Jeg har jo gått mang en dans rundt om i garasjer der jeg har sett utallige prosjekter stoppe opp pga mangel på gnist, og har selv møtt mye motgang i egen garasje. Mye av motivasjonen i meg kommer av gammel gubbe-stahet, men jeg har fått uendelig oppbakking av dere som følger tråden min. Og det har hjulpet meg mer enn en gang. Og jeg føler at jeg har vært kongen av "møtt motgang" til tider, så støtten har vært fantastisk å ha.

Ang den døra. Jeg ser vel også at dørkarmen langs B-stolpen krummer/buer egentlig, men jeg må ha et startpunkt og et sluttpunkt slik at jeg ser helheten i skaden. Akkurat nå ser jeg ikke nedre del mot dørplaten. Og fremdør burde vært på for å få korrekt "alignment" ved retting av bakdør...

Det må jo sies, at jeg har måtte bøye, tøye og finjustere karmen på alle de 4 fabrikknye dørene mine for å komme frem til det resultatet jeg har nå... Og ennå er det rom for forbedring (hvilket IKKE blir utført, hehe..) hvis en skulle vært heeelt anal...

Skrevet
Dette blir nok bra til slutt..:) Kjipt med slike overaskelser da,men bare ikke gi opp..:)

Takker, og det håper jeg og :) Det føltes litt som jeg drev på med pissing i motvind når jeg lå og kravla under bilen med målestaven ja...

Jeg har snudd meg rundt og kikka etter tog av og til, men det som står "gi opp" på har nok gått - spørsmålet er heller når bilen står ferdig. Den har jo bare godt av å få ny innerskjerm og frontplate. Det var jo noe jeg egentlig ønsket i utg.punktet, men ikke tok meg råa til rett og slett...

Dralle....

Ang den døra...

Jeg skjønner hva du mener Ivar, og det er et godt råd fra en bilbygger som har vært ute ei vinternatt før (regner jeg med). Det er veldig greit å se venstresida på bilen fra litt avstand med kun "transportgrunning". Det fortsetter jo bak bilen og ;) Ser omtrent ut som det bare er å hive den rett i lakkboksa og få på maling, og da trekker man jo litt på smilebåndet ;)

Når det gjelder bilda i tråden min så har de dessverre vært av laber kvalitet i det siste (elendige mobilbilder), men et liiiitt bedre bilde ser jeg at jeg har:

tm35vpc2fett23kgudzn.jpg

Jeg måtte fjerne krommlista og pakninga for å klare å lukke bakdøra.... er rimelig trykt stavene der...

Her ser du på andre sida med to nye dører:

pln7xjpkiduykk6xwzf0.jpg

Det der var veldig godt sagt. (Eller rettere sagt, godt skrevet.)

Definitivt tommel opp.

Vet du, om du blir lei av å skru på bil selv, bør du kanskje vurdere å reise rundt for å holde inspirasjonskurs for utbrente hjemmemekkere. :)

Kanskje endel menn med havarerte kjellerstueprosjekter blir meldt på av konene sine også? Kan være en karriere der. ;)

I second that :) Artig nok så tenkte jeg noe av det samme. Pedi - the motivational speaker :) Kom gjerne til verkstedet mitt og hold en tale, så kan jeg "sakteklappe" etterpå :P (baktanken: ...når Pedi først hadde vært der så hadde han vel ikke klart å holdt fingrene fra fatet og fiksa et eller annet ser jeg for meg, så ja, Velkommen hvis du skifter jobb til det der :lol:)

Så vidt jeg skjønner, er døren lukket på bildet, men krummingen på vindusomrammingen passer ikke med krummingen på toppen av karosseriet - som om døren kommer fra en takskadet bil e.l.

Det stemmer. Både framdøra og bakdøra står noenlunde der de skal. Det var grove merker i krommen + den sto litt i "V" helt fremme i "hjørnet" mot taket/fremdøra så tydelig den har fått en kakk.

• 2 weeks later...
Skrevet

hmmm.... min 530 er lasta med?

DSC01872_zpsdcb559ab.jpg

Ny bakrute og rute til førerdøra, i bronse selvfølgelig. Mangler kun fronrute og til andre framdøra nå - begge er utgått, men jeg får tak i brukt til døra + jeg har funne et firma i tyskland som kan lage ny frontrute til meg :)

DSC01870_zps7755e6bf.jpg

ny vange:

DSC01878_zps03fd0168.jpg

hjulhus:

DSC01892_zpsacced163.jpg

Advarsel! - er en haug med overflødige braketter som må fjernes, men bedre det enn at det mangler da... De har til og med hengt på noen ekstra som er til 745 only dinglende i strenger, så da slipper jeg å bruke om igjen de gamle :) Thumbs up for Bmw må jeg si

DSC01889_zps4edfdde3.jpg

frontplate:

DSC01890_zpsebad41e7.jpg

deilig med nye deler :)

DSC01891_zpsdd59214a.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...