Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt demontering i dag også:

tok av dekselet over (den berykta) kupevifta osv i dag. (den koster 4 lapper ny). Varmeregisteret er sløyfa vekk som man kan se.

DSC_0018-2.jpg

Dette fant jeg i venstre innerskjerm :? må si den orginale rustbeskyttelsen er dårlig, for ikke å si fraværende, bak plast-innerskjermene spesielt.

DSC_0001-2.jpg

Tok av hengerfeste og støtfanger og lykter bak. Ræva ser bra ut for rust! Men det er bulk i bensintanken...

DSC_0013-1.jpg

Skrevet

Aiai!

Blottlagt litt ledninger å holde styr på ja :shock:

Så egentlig veldig bra ut det dashbordet ditt, hva skal du gjøre med treverket i bilen?

Når/hvis du skal behandle det altså?

Godt å se at ting begynner å gå fremover.

Begynner vel snart med min bil også, nå som garagen begynner å bli ledig utover.

Fikk begynt sånn smått å sette på BBS-fangeren fremme nå i dag, skal legge ut bilder i mårra av det hele som sagt :)

Skrevet

Er noen ledninger ja... :shock: Får prøve å holde styr på de og legge de litt bedre til... Nå er det rene ormebolet.. hehe!

Treet skal jeg beholde som det er. Listene er i bra stand med unntak av på ene døra som er litt flassa i klarlakken... er vel pussing/oljing og klarlakk som teller tipper jeg? får se...

Skrevet

Lønner seg nok å merke noe av det, for innen den tid at du skal sette det sammen igjen har du glemt mye :P Eventuelt ta MASSE bilder :)

Skrevet

Jeg gjør vel egentlig begge deler - merker og tar bilder. Men det blir nok å klø seg litt i hode under sammensetting likevel...

Lurte meg til å skru litt i dag også. Her ser dere bilde av varmeregisteret som har blitt "heftig" diskutert i tråden før :wink: . Jeg kan IGJEN bekrefte at det er fullt mulig å skifte det uten å ta ned dashbordet osv.

DSC_0010-2.jpg

Skjønner forresten ikke hvorfor det var kobla ut, for det så faktisk helt og ganske nytt ut.. :? kommer nok til å skifte det uansett.

tok ut den midterste delen av støymatten også:

DSC_0012-1.jpg

Nå får vi se om jeg finner ut hvordan jeg plukker ut resten av varmeapperatet :?

btw: blir det for mye bilder og posting her nå? kjedelig? :oops:

Skrevet

Tok ned eksosanlegget i dag og det så faktisk brukbart ut. Geniale de muttrene som er brukt på innfestninga på turboen og manifold osv! Sjelden det går så lett med vanlige muttere.

DSC_0005-2.jpg

Skrevet

varmeapperatet ute

DSC_0016-1.jpg

DSC_0007-2.jpg

planen videre er å ta ut motor til helga, forhåpentligvis. Funderer faktisk på å løse hele traversen og forhjulsstillinga med motoren på og løfte bilen opp og ta unda motor... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...