Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

hehe! akkurat no so mistenker jeg deg for å ha fyrt opp noe vodooo-shit på harddisken min rovdreracing :lol:

Skal nok få den sammen igjen, men det hadde vært greit å hatt dei bilda som ej tok ettekvart da ej nappa ut ledningsnettet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja... He ikkje vært så trottige i det siste, men har då fått gjort litt. Tatt ned bensintanken blant anna og fortsatt med å fjerne ledninger, og litt andre småting... Blir aldri tomt for ledninger virker det som :lol:

Ellers har jeg kontaktet flere tidligere eiere for å få vite litt mer om historikken. Spesielt fordi jeg nå så at bilen har vært kræsja engang på høyre side. Hjulhuset foran dempertårnet er bytta ut, og mest sansynlig rammevangen på høyre side også. Det var i forbindelse med at den ble kræsja at bilen ble oppgradert til 84'modell executive. Bilen vart kræsja i 91 cirka, så kom ikke den på skilt igjen før i 98 som "84 modell".

Han som hadde kjøpt den da den var ferdig betalte 150000,- for den i 98 og la ut 90000,- på den på 4 år, så solgte han den for 17000,- :shock:

For sikkerhet skyld tror jeg at jeg skal ha bilen i jig for å sjekke etter skjevhet, men det ser ut som reperasjonen er profft gjort heldigvis.

begynner å bli tomt i motorrommet

745154.jpg

"hovedkabelhorv" ute

745149.jpg

"hovedkabelhorv"

begynt å ta ut resten...

745150.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er ikke noe å si på skruplassen nei :wink:

Da var ledningsnettet ute. Bra haug med ledninger... :shock:

745156.jpg

745155.jpg

Så har jeg så og si avtalt med en rustsveiser som skal begynne på bilen i nærmeste framtid, om alt går etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Gjennomsiktig bil :o

DSC_0213.jpg

DSC_0214.jpg

Siden sist har jeg fått steama ned bilen under og i hjulhus, og fjerna dører og bagasjelokk. Skal ta ut frontrute og bakrute så får det være nok ribbing for denne gang...

Skal levere den til rustsveising ganske snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontrute ute:

DSC_0212.jpg

Bakrute ute:

DSC_0213-1.jpg

Merkeansvarlig for e23 i BMWccn, Rune Kampenes, stakk også innom en tur i går, etter å ha vært å kjørt på ACR. Det hadde gått hardt utover ene bremsekaliperene hans så han måtte låne en fra 745'en min:

DSC_0202.jpg

Hyggelig kar med enormt mye kunnskap om e23! Må sies at det var greit å se en hel og meget strøken e23 live også. Er ikke dagligdags det :P

DSC_0208.jpg

DSC_0207.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Her har det ikke skjedd så fryktelig mye siden sist. Venter på å få levere den på rustsveising. Blir neste uke tidligst.

Fikk Arp-studs til toppen i posten i dag. God sort :)

DSC_0320.jpg

Ellers så har jeg kjøpt meg en delebil. Kjøpte den av Knooot her på bimmers etter knallharde forhandlinger :wink: Var så vidt jeg kom meg derifra uten at han stilte opp dieseltrykk og turbotrykk på 524'en min også :lol:

Slik ser delebilen ut.

DSC_0317.jpg

Det er en 79' 728 som er skjøtet med en 86'735, så den kan jeg vrake med god samvittighet når den er strippa for det jeg skal ha. Ser ut for at jeg kan bruke vertfall 2 av dørene og muligens alle 4 om jeg er litt heldig. Rustfrie dører til e23 er ikke så lett å finne tak i... :? Utgått fra BMW er det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...