Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Såpass! Detta blir saker. Artig at du gjør det så grundig :)

Hilsen Trond

Artig at du sier det siden du gjør det likens selv :D Jeg har forresten en ny uorginal skjerm liggende om du er interessert. Bra passform, men det er litt overflaterust i transportgrunninga. Bare å slipe ut. Den går billig da :)

Gruer meg til og begyne selv jeg nå, og jeg har jobbet som lakkerer og oppretter i ti år :?

Gleder meg til og se denne ferdig :D

Den røynsla kommer vel godt med da den :P Du er vel ganske rutinert, så det går litt raskere enn med visse andre (:oops:) når du først begynner. Jeg jobber forresten på karosseri og lakkverksted selv nå. Har jobbet med det siden juni i fjor. Kanskje derfor det går litt treigt med meg. Kan bli litt mye bil...

Respekt dette Dralle! Gleder meg til å se den ferdig!

Takker Lien. Håper den blir like bra som din til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Detta blir saker. Artig at du gjør det så grundig :)

Hilsen Trond

Artig at du sier det siden du gjør det likens selv :D Jeg har forresten en ny uorginal skjerm liggende om du er interessert. Bra passform, men det er litt overflaterust i transportgrunninga. Bare å slipe ut. Den går billig da :)

Hehe.. var ikke ment som "selvskryt" da. Du gjør det jo en del mer grundig enn meg. Hele bilen din er jo demontert og du leiter aktivt etter rust. Det tør ikke jeg :)

Skjermene min er faktisk bra. Bare akkurat nederst der steinspruten fra hjulet har treft det mangler litt lakk. Men takker for tilbudet :)

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hei igjen

Så heldigvis bra ut bak forsterkninga på innerskjermen

pjfecd1ntke9md12th8j.jpg

Ny forsterkning skal på etterhvert

bj7u3ztb9zfqwsvw6m0d.jpg

småfix

o1ho1lbtq70cgtikk1ga.jpg

Når jeg tok hjulbua v. bak nærmere i ettersyn begynte jeg å kaldsvette... :puppydogeyes:

DSC_0330-3.jpg

For å redde nattesøvnen ble dette innkjøpt :D

DSC_0339.jpg

Kjøpte også ytterkanal til høyre side, så nå har jeg å gjøre en god stund fremover...

...Men først skal bruksbilen få seg en shining :P

DSC_0336.jpg

Trofast sliter dette her. 281000 km, men har holdt seg godt :beer: Kvalitetsbil fra BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får komme å levere bilen min til deg jeg. hehe :D kan du fåå sveise masse rust :P

Takk for tilbudet, men takker pent nei :P Er det så ille da?

Spennende å se at du bytter ut karosserideler komplett istedenfor å sveise inn egenproduserte platebiter, fortsett sånn så holder kvaliteten seg bra på arbeidet som blir gjort. :P

har jo laga litt plater selv også. Helst skulle jeg kjøpt langt mer orginaldeler, men må nesten begrense påkosten litt... :whistle:

"Eksos"]Ser det er bare og trille bort E30'n også, og få en skikkelig shine på den :)

Blir fint med ny lakk på bruksbilen!

det skal nok gå an å få til noe der, men ikkje akkurat no da. Blir nok flotteste e30'en i kommuna den med ny lakk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

:shock: Her var det lenge siden det var posta.

Forrige helg var det 3 år siden jeg kjøpte bilen :o Når jeg kom på det følte jeg det var på tide å begynne å gjøre noe igjen... Håper jeg får mange gode ykter i høst/vinter, for arbeid er der nok av.

slenger ut noen bilder av den lille framgangen siden det er så lenge siden sist

pm4g0n9ok8f5pp7kxk3p.jpg

zwwkdo2aurvvtna3ydoz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...