Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Han der vettu har ikke noe stress.. :)

Han har jo nylakka 525tds han kan loffe rundt i sålenge 745'n står i deler.

Nei, her er det bare å kjøpe seg gammel småbil/japse av noe slag og selge tds'n, så skal man se at det blir fart på sakene når den indre stemmen skriker etter komfort og kjøreglede igjen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffe i tds'en? :o går som ei kule den :wink: Må nesten ha en bmw på veien så oljebrenner'n beholder jeg :) Japsebil har jeg allerede, og det holder med EN!

Hovedproblemet er vel at jeg bruker for mye tid på andre sine biler... Har bestemt meg for å si fra meg alt slikt. Nå skal jeg i versktedet og fikse en Pysjåå, en Citroen... og en golf 2 :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen cv når det gjelder BMWbiler iallefall! Hadde jeg hatt en 745 er jeg redd for at folk måtte skrudd på bilene sine selv.. Her går fruen sin Forester for lut og kaldt vann så lenge jeg holder på med BMW'n :)

MoePower: Sant nok..hehe :) Bruker du 745'n på vintern også eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den året rundt, også til og fra jobb :P

Syns det er en fryd å kjøre e23 til jobb tidlig hver morgen, for ikke å snakke om at man går hele arbeidsdagen og gleder seg til hjemturen igjen. Har kjørt litt subaru legacy stv til og fra jobb i sommer siden jeg har vært mye plaget med motoren i e23'n og det er liksom ikke samme hjemmekoselige følelsen, det blir liksom ikke det rette førermiljøet syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! Da kom endelig vippearmene mine. Blir jo sikkert en stund til jeg får prøvd de, men de ser vertfall lovende ut:

DSC_0037.jpg

DSC_0038.jpg

DSC_0039.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0041.jpg

i enden av justeringsskruen er det en bevegelig "kule" som er butt på ene siden. Virker som en meget bra patent. Blir en jevn flate som treffer ventilskaftet, i stedet for en oval slik som på de orginale eksenterskivene. Er vel mindre sjans for å slite fordypninger i ventilenden med denne skulle man tro :)

Ren inspirasjon å få slike spennende deler i posten. :D

Ser ikke den kobber ringen som skal være inni som er på den du hadde avbildet tidligere. Er dette noe du fikk med eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveisa inn nytt stål i innerkanal, nederste del i hele lengda

DSC_0428-2.jpg

DSC_0434.jpg

DSC_0436.jpg

Heldigvis var det ikke så ille under braketten for setefeste, i forhold til på andre siden. Får sandblåse og se om det blir bra nok.

DSC_0440.jpg

DSC_0437-1.jpg

Flekket av bakskjerm. Var veldig bra bak der! -bortsett fra akkurat i falsen på hjulbua...

DSC_0428-3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra når denne skal selges :D Er noe helt eget og majestetisk over eldre 7-serier.. Går kaldt nedover ryggen hver gang jeg ser en slik :wink: Denne blir nok vakker når du er ferdig med rusten og lakkering. Stå på! Gleder meg virkelig til å se denne i ferdig tilstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...