Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Takk for hyggelig tilbakemelding :)

Jeg kjøpte uorginale deler først, men droppa de og kjøpte orginale deler i stedet og det angrer jeg ikke på.

Er det del #4 her du har fått pris på mon tro?

delekatalog

blir billigere å kjøpe del 5 & 6 i tilfelle (og handle med Koed? ;), kommer jo an på hvor mye av kanalene dine som må byttes da?

regner med de er de uorginale du har funnet pris på hos koed. Har sett uorginal e34-kanal (klokkerholm). Kvaliteten er ikke så bra som orginal, og jekkfester (utvendig og innvendig) følger ikke med - det gjør det på orginalbitene ,vertfall på den bakre delen som er å få kjøpt. Den fremste biten har jeg ikke sett "live" så vet ikke om jekkfestet henger på den. Sikkert noen som vet her inne om du spør. Mulig det henger på a-stolpen? (#2)

Slik ser denne link ut innvendig:

2sgi5pu7vandkuwxx0y3.jpg

Til syvende og sist koker det vel ned til hvor mye du vil det skal koste og hvor bra resultat du er ute etter. Er det en gammel "haug" som du kun skal ha gjennom eu - kjøp uorginalt. Skal den bli dønn strøken - kjøp orginal! Min mening :P

Kan fort bli ekstrarbeid for den (deg?) som skal sveise om feks jekkfestene må rekonstrueres. Av erfaring kan jeg si at det ofte blir ekstrarbeid med uorginale deler. (eventuelle) Arbeidspenger må man jo også ta med i regnskapet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... kloke ord her ;) Da blir det nok heller de delene fra Koed. Vurderer å stikke innom BMW her i Drammen i morgen med utskrift av det bildet og peke og si "Her! De to skal jeg ha." :P

Dette er en bil jeg har veldig lyst til å ta vare på, og redde før det er for sent. Vil da gjøre et bra stykke arbeid på denne. Fikk bilen såppas billig så da kan jeg koste på den litt. Kunne sikkert kjøpt en dyrere bil som ikke hadde like mye rust, men her vet jeg da at alt er i orden og gått over av meg. Bare DET er verdt noen arbeidstimer og kronasjer i jobb. Samt at man lærer masse masse av å drive på sånn :)

Da blir det nok en ordre hos Koed, med mindre sjappa her i byen kan hoste opp en tilsvarende pris til meg.

Stå på videre med bilen din du, dette blir megabra :) Gleder meg til å se mer av den fremover. Virkelig inspirasjon til oss som driver med litt av det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare pass på når du drar til bmw her i drammen att FOR ALL DEL IKKE snakk med han gamle sure gubben der! han klarer INGEN ting. han mente att de ikke laget ny toppdeksel pakning til m30 tilogmed, og finner ikke en dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg haaater å ødelegge saklige prosjekttråder som dette men tar men ørliten frihet til å fortelle litt om han gamle gubben der. (Jepp, allerede kommet utfor han).

Kortversjon:

Det fulgte med kun en nøkkel til min E34 518 når jeg kjøpte den. Denne klarte jeg å miste og dro til BMW. Snakket med denne herremannen oppi årene som du refererer til. Han spør om jeg har chassinummeret på bilen, hvor jeg da svarer "Eh nei... Men finner du det utifra skiltnummeret?". Jaja ikke noe stress det for han! Det klarte han veitu... null problem! Fikk så opplyst et nøkkelnummer (som forøvrig var feil, men Møller Undall i Drammen klarte å finne ut av det likevel. Dyktige folk der!). Problemet i denne sagaen er at INGEN spurte meg om ID eller hvem jeg var, EVER! Jeg kunne tatt hvilken som helst bil og fått nøkkel til den, så lenge den ikke har startsperre.

Litt risky å nevne dette på et forum, men jeg tror det kun er en fordel å opplyse om dette. Jeg reagerte sporenstreks på nevnte prosedyre siden jeg jobber med risikoanalyser og revisjon av IT-systemer av yrke, så skjønte for at det var en brist her :P Skal innom de i morgen og nevne dette for en av sjefene der tenker jeg for dette vil jeg ikke ha noe av. Jeg vil ikke gå rundt og vite at sikkerheten er ELENDIG hos en så stor bilbutikk som det de er. Blir min gode gjerning i år tror jeg.

Men nok off topic her nå. Sorry for mitt utblås, men det passet seg så naturlig i trådens utvikling her så tenkte jeg måtte dra det med :)

Gleder meg til å se mer bilder av denne bilen. Artig og vågalt på en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har ikke begynt enda nei, tenkte jeg skulle ta L7`n først siden den er dårligst.

Men når motor jobben på 745i`n drøyer ut så må den fungere som bruksbil i mellomtiden..

Vurderer og kansje begyne litt småt på den siden den bare står uansett.

Fikk kjøpt en svensk 745i uten motor som har mange fine karoserideler og et higeline interiør så jeg mangler litt mindre biter nå. Var faktisk fire dører uten rust i falsen på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke begynt enda nei, tenkte jeg skulle ta L7`n først siden den er dårligst.

Men når motor jobben på 745i`n drøyer ut så må den fungere som bruksbil i mellomtiden..

Vurderer og kansje begyne litt småt på den siden den bare står uansett.

Fikk kjøpt en svensk 745i uten motor som har mange fine karoserideler og et higeline interiør så jeg mangler litt mindre biter nå. Var faktisk fire dører uten rust i falsen på den :D

Du er heldig som har en e23 på veien i det minste :lol:

Dører uten rust er vanskelig å finne. Tenker selv å kjøpe helt ny dør h.side bak... Gleder meg til å se en eventuell prosjektråd på L7'en :) Highline-interiør er nice, spesielt om det er beige-farge

67q2165q65f8clp0vs54_thumb.jpg

Veldig fint når sømmene går den veien synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, dette ser bra ut. Mye arbeid å skjære ut den gamle skjermen?

Stå på, dette blir nok en konge bil når den er ferdig. Kult å se at noen tar vare på de gamle bilene til bmw :)

Takker Wolfeh :) Er ikke så ille å fjerne den gamle skjermen. Ble litt mer arbeid å få på den nye siden jeg hadde fjerna kanal, hjulhus og dører samtidig. Er lite å sikte etter da så brukte noen timer, det gjorde jeg :P Håper og tror at alle glipper og avstander ble bra til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Har begynt på høyre siden

bytte nederste del av innerkanal :zzz:

DSC_0608-1.jpg

bak tetningsmasse som verkstedet som skulle fikse bilen hadde klint på, skjulte det seg en god del pest ja. Var bare å kappe vekk å begynne å lage nye plater

DSC_0606-1.jpg

DSC_0648.jpg

DSC_0638.jpg

DSC_0651.jpg

DSC_0654.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...