Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

Døh, etter så mye tid og kjærlighet så gir du ikke opp! Det er ikke aktuelt :P Dette skal bli god bil til slutt..

Jeg kommer med boller og brus til deg den dagen siste sveisepunktet er satt, så det er bare å skynte seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gi opp er ikke et tema Dralle, det vet du [-X

Sannheten er at prosjektet begynner å ta form, synes du er grundig og flink med det du gjør :D:D:D

Oppsummert : Stao pao m8 :!:

PS. Hils konå :)

Ærbødig hilsen

Paulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døh, etter så mye tid og kjærlighet så gir du ikke opp! Det er ikke aktuelt :P Dette skal bli god bil til slutt..

Jeg kommer med boller og brus til deg den dagen siste sveisepunktet er satt, så det er bare å skynte seg!

Er ikke så mye sveising igjen faktisk, så du får begynne å lære deg å bake ;) Men er jo mye arbeid igjen etter det også...

Å gi opp er ikke et tema Dralle, det vet du [-X

Sannheten er at prosjektet begynner å ta form, synes du er grundig og flink med det du gjør :D:D:D

Oppsummert : Stao pao m8 :!:

PS. Hils konå :)

Ærbødig hilsen

Paulus

hehe! takk for det Paul. Akkurat nå er jeg på en liten oppsving der jeg faktisk har gjort litt, så får vi bare se om de "tunge tankene" holder seg unna fremover :P

Savner oppdatering i prosjektstråden din btw! Gleder meg jo til å se interiøret helt ferdig jeg! Og kanskje du har fått utbedra andre ting og?

Kjør update!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått på støttevangen i høyre innerskjerm

2012-08-22_23-31-20_437.jpg

Nå er det i grunn bare frontplata igjen så er vel de "største" tinga ferdig rustsveisa, men har en del småtjafs her og der som må taes.

Har avtalt sandblåsing av traverser, fjørbein og diverse andre saker over helga med en hyggelig kar i Ørsta. Takk til Jås for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Undersetelldeler demontert og vaska

2012-09-02_23-04-25_154.jpg

Tirsdag var jeg en tur til Ørsta og fikk sandblåst sakerne. Jobben ble gjort av Sandblåsaren. Kjekk kar med skikkelig utstyr. Kjempenøgd med resultatet, og jobben gjorde han mens jeg venta. Dyrt var det heller ikke! Han var interessert i å ta på seg mer bilrelatert arbeid så lovte å nevne det her inne. Telefon nr hans er 47505024 om noen er interessert :)

DSC01477.jpg

DSC01468.jpg

DSC01463.jpg

DSC01475.jpg

Desse bilda er tatt 4 dager etter blåsinga. Litt dårlig planlegging av meg at jeg ikke fikk lakk på delene raskere. Diffen som var veldig grovt rusta med porer og slikt, begynte å bli litt brun igjen.... men nå er det i allefall lakkert. Kommer bilder etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette, Ludvig! Kommer til å bli en fantastisk cruiser å ta med familien med på langtur:)

Danke! Er sikkert mange som er veldig uenig i meg, men 745 er verdens beste kjøremaskin! :lol: Jeg savner vertfall stort å sitte bak rattet her! Tror ikke resten av familien har noe å si på transporten heller, når den tid forhåpentligvis kommer :)

3_1611260540.jpg

Lillejenta får styre musikken og sittestillinga til mor fra baksetet, hehe! :

3_-1420440361-2.jpg

BRA!!!

Var noen sekunder litt engstelig for at du skulle gi litt opp en liten stund, men dette gir meg jo nytt håp.

Stå på, det blir skikkelig med litt "blæst" på delene ;)

Det er godt med alt som er gjort, det er vertfall helt sikkert! Lever i håpet jeg og! Prosjektet er jo hinsides all fornuft for lenge siden! Skulle jeg la fornuften seire burde jeg avslutta, solgt unna salgbare deler, og kjøpt meg en "strøkenbil" med lav km fra Tyskland. Det hjelper ikke på at MoePower linker til http://www.mobile24.no på msn daglig heller! :lol: ...men han har rett; det hadde vært enklere og billigere, selv etter moms og toll var betalt, enn det koster å fullføre denne skuta her...

Som du sikkert har fått med deg liker jeg å kjøpe nye deler osv, og det er mye deler som skal inn enda! Blir anseelige summer til slutt for alt dill-dallet, men det trenger jeg vel ikke fortelle deg ;) I bakhodet har jeg stemma til min bedre halvdel som maser om ny bolig, større plass osv... (med rette!) = potensielt mindre tid OG garantert mindre penger til prosjektet! :P

Jeg liker dog ikke gi opp, og jeg vet at om jeg får denne opp og gå så vil det gi en helt annen tilfredstillelse, i forhold til å bare handle en "strøkenbil". Så jeg får bare prøve å jobbe med den når jeg orker/kan fremover, så får vi se hvor langt det rekker :)

Jeg fikk en teaser av innsuget ditt..

LAST OPP! :D

Hehe! Var ikke ment for allmennheten det da Moe!!, da det er langt fra sikkert det er slik det skal bli. Det var egentlig bare noe jeg leika meg med i lakkboksa... impulsgreier...

Lakkert i 154 Brasilbraun, en farge som er på lista mi over potensielle utvendige farger og, men ikke på førsteplass.

DSC01479.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dralle....

Nå skal ikke jeg være eplekjekk her, siden jeg er kommet litt lengre enn deg. Men det nærmer seg 2 aktive år med skruing på min E28, og mer enn en gang har noen tatt strømmen mens jeg var midt i den tunnellen som jeg ikke såg lys i. Og da sto jeg der og misunte Pernezz med sin ikke ferdige, men godt kjørbare, E28... Det var alltid så langt igjen, tom lommebok osv... Men jeg har holdt meg til planen som jeg laget meg, og ting har falt på plass litt etter litt. Og nå ser jeg faktisk lyset i tunnellen - og det er klart som dagen.

En ting som har hjulpet meg enormt i denne prosessen er faktisk tråden min her på bimmers. Det har vært utrolig innspirerende å få så mye bra feedback og støtte fra folk jeg både kjenner og ikke kjenner, at det har hjulpet meg å holde motet oppe til tider.

Så jeg sier det, en gang for alle. Stå på, ikke gi opp. Jeg gleder meg over arbeidet ditt, og jeg vet hva det er å ha bilprosjekt parallellt med tom lommebok, hus og hjem, 5 unger og mye reising i jobben - du har min fulle forståelse av at ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...