Gå til innhold

e23 BMW 745iA-prosjekt - rustsveising

Dralle
 Share

Anbefalte innlegg

All respekt til deg Pedi som har fått til det du har, med så mange unger, kone og arbeid som krever sitt. Og på så kort tid :applause:

Kjøpte bilen i september 2006 jeg... :shock: Så gikk det vel tapt en del tid med diverse lakksjapper som ikke holdt de de lovet, så jeg begynte vel på bilen selv i september 2008. Så treigt har det gått - ikke tvil om det! Hadde jeg begynt i dag, med det jeg tross alt har lært av dette prosjektet, så hadde fremgangsmåten vært ganske annerledes... hvis jeg i det hele tatt hadde begynt... :lol: men slik har det nå blitt... Jeg setter ingen tidsfrist på når dette skal være ferdig, da er det fort gjort å bli skuffa tror jeg.

Jeg ser jo et lysglimt i tunellen jeg og av og til, og ikke minst hjelper det som du sier på med oppmuntrende ord i tråden her. I tilegg er det motiverende å kikke litt i andre sine prosjektråder - slik som feks din. Det har hendt at jeg har havna i verkstedet etter å ha blitt inspirert her inne mang en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært og hengt det på nå for å se. Blir å finne en annen farge ja :lol:

Da hiver jeg ut noen bilder fra lakkboksa. Understellsdelene skulle helst vært i matt svart da men de ble nå i blank nå da... jaja... Får håpe rusta holder seg unna en stund vertfall :)

2012-09-08_00-05-27_609.jpg

2012-09-08_00-05-57_351.jpg

2012-09-08_00-05-43_702.jpg

2012-09-08_01-00-03_734.jpg

2012-09-08_01-00-18_701.jpg

2012-09-08_01-00-33_200.jpg

2012-09-08_01-00-42_616.jpg

2012-09-08_01-00-46_601.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere å holde det rent med litt blank lakk kanskje? Gleder meg stort at du viser god fremgang her Ludvig! Har troa på at nylakkerte og pene deler skal hjelpe godt for å få på plass litt motivasjon til videre fremgang også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! :)

Fikk lyst til å gå ut og skru litt E23 selv jeg nå.. ;)

Kanskje skru ut det gamle varmeregisteret så det er klart til det nye kommer.

Flott det! Du som er så nært målet må jo bare kjøre på. Blir vel kaldt i garasja di og snart, så ut og skru med deg! ;)

Det går da fremover her! Og det ser bra ut som vanlig:) Kjekt når gamle rustne deler blir som nye:) Å jeg syns blank svart er vel så fint som matt under der! Stå på videre gut:D

Takk for det Vidar! Gleder meg til å skru delene på bilen. Blir nok fint. Tenkte i utgangspunktet at de burde være silkematt som orginalt, men siden det er under bilen - La gå! :P

Lettere å holde det rent med litt blank lakk kanskje? Gleder meg stort at du viser god fremgang her Ludvig! Har troa på at nylakkerte og pene deler skal hjelpe godt for å få på plass litt motivasjon til videre fremgang også :)

Er ikke noe for meg å holde bilen heilt rein under til ei kvar tid, så er vel en viss fare for at det blir ei slags understellsbehandling utenpå dette. Skal ikke bruke bilen om vintern, men likevel :) Er bare å ta stikke snuten inn verkstedet og piske på meg om du ser der er lys ;)

edit: jeg trenger forresten ny eksosmanifold. Fant ei sprekk i den bakre delen på min. Bare Skrik ut om noen har til salgs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

I går fikk jeg en par spennende pakker i posten :mrgreen:

Begynner å bli rimelig fullt i kjellern til mi kjære mor, så ho har begynt å kalle den Biltema :P

Digg med nye deler :)

DSC01587_zpse054c227.jpg

....bulka å greier :|

DSC01582_zps6b95c0c0.jpg

Bestillte og betalte jo for komplette bærearmer, men BMW har tydeligvis "glemt" å presse inn foring i ene #-o Synes også det var irriterende at det ikke fulgte med nye kronmuttrer og låsepinner. Finner ikke det i delekatalogen heller :(

DSC01591_zps2849daaf.jpg

litt småtjafs og festeband til tank

DSC01593_zps95d166a1.jpg

ny 100 liters bensintank

DSC01599_zps22ea8dfd.jpg

Etterhvert så skal de nye delene kopuleres med dette, blir fint det...

DSC01600_zps7b253911.jpg

DSC01589_zpse34b55fe.jpg

Ripefast klarlakk. Når skal denne tømmes mon tro?

DSC01601_zps6852ba79.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherreguuuudsådeiligebilderda!!!

Godt å se at du ikke gir opp, men istedenfor gir bånn gass. Stå på!!

PS! De undestellsdelene du har fått lakkert ser bare deilige ut, blir helt konge å se nye friske deler bli montert på de!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...