bmwdude_1 Skrevet September 27, 2006 Share Skrevet September 27, 2006 Etter en uheldig hendelse med vannpumpe,vifta ikke startet har motoren tatt kvelden. Det renner frostvæske i både olje og på utsiden så den motoren har blitt pensjonert. 92 mod 520 24v Har nå en 530 motor på hånden som kan være aktuelt å sette inn. Lurer på hvor mye MER jeg må bytte ved skifte av motor(bremser,drivverk,osv) Noen som vet dette? Hvor jeg evt kan finne det? Er det lurere med en 525 24v? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 det letteste er nok å putte i en 525 motor, det er plug an play og vanskelig å se ved evt eu kontroll, trur kun det er eksos du trenger bytte, eller er bremser og div likt om jeg husker rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 28, 2006 Forfatter Share Skrevet September 28, 2006 Ja det var det jeg trodde jeg også men er det noen plass jeg kan sjekke om vi har rett? Biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Jeg prata med Biltilsynet om nettopp dette, skifte fra M50B20 til M50B25. "Sånn uten å tenke meg for grundig om" sa han, så måtte dokumentere at understell, bremser og eksos var det samme, eller at det ble ombygd. Er bilen førstegangsregistrert i Norge slik at den har vært hær mer enn 10 år slipper du hk-avgift. Du kan jo ta en tur innom dem og høre. Så lenge du har papirene i orden så er de greie å ha med å gjøre. Det er iallefall min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet September 29, 2006 Forfatter Share Skrevet September 29, 2006 Takk for tipsetHvordan blir det med styreenheten? må den også være fra 525 motoren? eller kan jeg bruke den jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Er virkelig bremsene like på 520i og 525i? På E36 er det forskjell fra 320i til 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Ventilerte skiver på 525. 520 har både uventilerte og ventilerte avhengig av modell. Eksosen er forskjellig fra manifold og bakover. Luftmengdemåleren må byttes for å få motoren til å snurre. Ledningsnett og styreboks MÅ vist ikke byttes for å få den til å snurre, men det anbefales. Dette er ikke ting jeg kan si med sikkerhet, bare input fra forskjellige forum når jeg undersøkte rundt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Er virkelig bremsene like på 520i og 525i? På E36 er det forskjell fra 320i til 325i. På e36 er det like bremser på 320i og 325i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 På e36 er det like bremser på 320i og 325i. Trodde alle klossene og fremskivene var like på alle, men at 325i/328i hadde andre skiver bak? Godt mulig jeg husker feil eller blander med noe annet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02 Touring Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Er ikke det likt på ditten datten? Hvorfor ikke skjekke det ut mulighete ligger jo her. http://www.realoem.com/bmw/select.do Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå