V1Nk3lDyR Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Er dette lovlig å ha strobe lys på bilen? Tenker ikke på om det er lov å bruke det, for det vet jeg at det ikke er. Men om det er lov å ha på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Man har vel lov til å ha det montert på bilen, så lenge det ikke brukes? For.. kan jo brukes til showbruk f.eks. Blir vel en slik en: lov til å ha montert, men ikke bruke-ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Jeg møtte politiet på en dårli dag med gamle bilen min. med neonlys på under bilen. Jeg måtte inn å vise bilen til biltilsynet at jeg hadde tatt dei av. fikk ikke ha dei montert en gang sjøl om jeg ikke brukte dei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 lov til å ha det PÅ bilen ja. men ikke bruke det.. samma som att det ikke er ulovlig å selge sex, det er bare ikke lovlig å kjøpe det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 Det er faktisk lov til å kjøpe OG selge sex i norge. Derimot så er det ulovig å -formidle- sex. Dvs, hallikvirksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet September 28, 2006 Share Skrevet September 28, 2006 men di må huske og skatte ha ha ha ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 Jeg møtte politiet på en dårli dag med gamle bilen min. med neonlys på under bilen. Jeg måtte inn å vise bilen til biltilsynet at jeg hadde tatt dei av. fikk ikke ha dei montert en gang sjøl om jeg ikke brukte dei. Korleis farge var det på lysa? Har høyrt (kan ikkje bekrefte men...) at blå lys ikkje er lov å ha uansett bruk, ikkje ein gong lov å ha når bilen f.eks står utstilt på treff o.l... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 har da kjørt busser med strobe og blacklight (heter det ikke det?) fikk helt angst idet det ble slått på-hvor er snuten!! slitsomt å kjøre med i lengden da det reflekteres sinnsykt i frontruta. politi nevnte aldri noe om at det var ulovlig å kjøre når vi ble stoppa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esben86 Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 man har lov å ha neonlys og stober på bilen og bruke det når bilen ikke ruller. alså bruk dem når man står parkert å "viser" frem bilen. men blå lys er derimot ulovlige uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 32097: hadde grønne neon lys under bilen. sto parkert på en parkeringsplass med lysa på. så kom politie. kom bort å begynte å syte. måtte inn å vise bilen på biltilsynet at jeg hadde tatt dei av. prøvde å sei at jeg bare brukte dei når jeg sto stille. men det hjalp ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 frodekrs Du har jo vitnebevis ifra politiet at du brukte dem da du stod stille, så hva har de å klage over? Hvis de kranglet på dette hos biltilsynet, så er det bare å få dette -godkjent- hos et annet biltilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå