Gå til innhold

Kjøpt meg nytt kjøretøy

Chriso
 Share

Anbefalte innlegg

Men det er ikke en bil desverre. Heller ikke en BMW-motorsykkel.. Har ikke lappen lenger, så alternativet er moped/scooter. Og da ble det scooter. Er ganske fornøyd med kjøpet må jeg si.

Her er link til anonsen.

For de som har interesse av å vite det, så har denne scooteren ABS-bremse-system, og som ved trykk på bare én bremsehendel aktiverer både fram- og bakbremse. Kjørekomputer. Elektro-hydraulisk åpning av setet (lite rom under setet for hjelm etc). Åsså er det en insprøytningsmotor, så den kan faktisk chiptrimmes. Og til samenligning med gamlescooteren min, som bare hadde nærlys, har denne både parklys og fjærnlys i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en er 20 år eller eldre, så kan en kjøre <50ccm, uten å ha verken mopedførerbevis eller førerkort klasse B. Men dette er endret nå da, siden man må har førerkort M146 for å kjøre moped etter 2005. Men dette påvirker ikke meg. Og en lov kan vel ikke være tilbakevirkende(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk følgende situasjon: Du kommer susende på din chiptrimmede jetforce. Blir stoppet av politiet og får beskjed om at du har kjørt 80 i 60`n. Da blir du forespeilet følgende: 1: Du har en ulovlig trimmet moped, 2: du har kjørt for fort, 3: Du har ikke lov å kjøre en 50ccm jetforce! Hmmm, kunne blitt interesant å hørt hvordan det hadde gått :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...