Chriso Skrevet September 29, 2006 Forfatter Share Skrevet September 29, 2006 Ja, tenk.. Det hadde ikke vært bra. Jammen godt at det ikke kommer til å hende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 hvorfor mistet du lappen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 Tror faktisk hvis en mister lappen, mister enn alt av klasser på sertfikatet inkl kl M. Så de som konvertere til moped gjør det vel ikke anderledes enn bruk av bil. Mulig moped er sett på som mere akseptabelt om enn er eldere enn 20år? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 mister man ikke retten til å kjøre alle slags kjøretøy når man mister lappen da? scooter og gressklipper til og med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet September 29, 2006 Share Skrevet September 29, 2006 Var også inn på tanken på å kjøpe meg en scooter da jeg mistet lappen tidligere i sommer. Men det viste seg at man må SØKE hos politiet om å få lov til å kjøre moped etter du har mistet bil-lappen... Så jeg slo det ifra meg..! 4 mnd og 10 dager igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet September 29, 2006 Forfatter Share Skrevet September 29, 2006 Jeg mistet lappen av helsemessige grunner. Hvor fort jeg får den igjen, avhenger av hvor lang tid fylkeslegen bruker på å bestemme at jeg kan få den tilbake. Det kan med andre ord gå alt fra en uke til 3 måneder fikk jeg vite. Jeg har kjøpt scooter, men har ikke kjørt den. Har ikke tenkt å gjøre det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 3, 2006 Share Skrevet Oktober 3, 2006 mister man ikke retten til å kjøre alle slags kjøretøy når man mister lappen da? scooter og gressklipper til og med Du mister ikke retten til å kjøre alle kjøretøy. Du mister retten til å føre kjøretøy på offentlig vei. Skal du miste retten til å kjøre alle kjøretøy så må du fradømmes denne retten. Det skal nok vere virkelig ille før det skjer. Jeg tok truckførerbevis mens jeg var uten førerkort og fikk da beskjed om at jeg ikke hadde lov å kjøre denne på veien, men jeg hadde lov å krysse vei mens jeg var uten førerkort. Ikke noe problem å bruke truck på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 4, 2006 Share Skrevet Oktober 4, 2006 savner sykkeln min... skulle hatt en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 moped kan du kjøre så mye du vil så lenge du var over 20 før denne love tok kraft... jeg putra rundt på mopp i fjor da jeg var uten lappen i 9mnd... funka gull det:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 moped kan du kjøre så mye du vil så lenge du var over 20 før denne love tok kraft... jeg putra rundt på mopp i fjor da jeg var uten lappen i 9mnd... funka gull det:P Sikker på det? Jeg mistet førerkortet i 2004. Tidlig i 2005 sjekket jeg opp med en i politiet om jeg kunne kjøre moped og fikk beskjed om at siden jeg hadde mistet lappen i 2004 så gikk det greit. Fikk også beskjed om at viss jeg hadde mistet den i 2005 så hadde jeg ikke hatt lov til det. Kan jo vere at den personen jeg pratet med ikke hadde helt kontroll på reglene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå