Gå til innhold

Bmw 325i E30 turbo setup


Garasjesalg
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har bestemt meg for og bygge en litt vassere motor enn den som står i orginalt. Jeg hadde tenkt meg og gå til innkjøp av:

- blokk ( noe som ikke har gått så veldig langt kanskje noe rundt 150.000)

- topp har jeg som skal portest, kvasskam, kraftigere ventilfjører o.l.

- lav komp stempel

- topp-pakning som tåler litt trøkk

- turbo

- grenrør

- det som skal til for og få nok bensin ( pumpe, dyser osv )

Ettersom jeg har ikke så veldig mye erfaring bortsett fra 1 motorbytte før, så har jeg generelt dårlig kunskap. Derfor håper jeg dere gidder kanskje og hjelpe meg litt.

Blokka:

- pianotråd skulle visst nok være gode greier, har hørt om noen firmaer i oslo som gjør dette, noen som kanskje vet om noen i bergen? Og sånn ca. priser dette ligger på.

Noen andre ting jeg burde ha gjort med blokka mens jeg har den? Kanskje honet osv.?

Lurer på om noen av dere kunne ha anbefalt meg et setup med akkurat de tinga jeg har påpekt nå?

Turbo, topp-pakning, stempel, kam, osv slik at jeg får den riktige kompen. Tenkte meg rundt kanskje 300 - 350 gamp.

Håper på at det er noen som faktisk gidder å hjelpe meg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med BMW og turboladding, har bare holdt på med fransk... Men iværtfall, etter hva jeg kan se ser jeg inga vits i å gå for pianotråd, kvasskam, porting, kraftigere ventilfjærer for å hente ut 300-350hk.

BMW har ganske ok topper orginalt, så en 325 som flower 190hk som sugemotor har neppe noe problem med 350hk med pustehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.5-9:1 er ok komp. JE lager veldig bra stempel. Er ny med BMW så vet ikke som det er noen produsenter som har "ferdige" lav komp stempel. Burde iværtfall gå for noen oversize stempel og borre blokka som skal brukes, å vent med borringa til du har fått stempla med målepapir så du ikke går på en smell der...

Jeg har ett annet prosjekt med en Peugeot 4wd med turboladda 4'er, har valgt å gå for Garrett GT28RS, den er oppgitt til 350hk, men er dem som har bremsa over 380hk på samme motor som meg med den før baktrykk og temperaturer blir fare truende høyt. Men lurer på at du burde velge noe ala en GT3071 siden en 6er produserer en del mer eksos osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp smidde CP fra PPF. Bor og hon blokka. Be de frese inn pianotråd i samme slengen. Så kan du kjøre orginal toppakning og kjøre på med trykk.

Blir fort lei 350hk, så kan like gjerne gjøre det ordentlig med en gang, slik at det ikke blir så store problemer å hente ut 400-450 f. eks

Med tanke på sprut så kan megasquirt være et godt alternativ. Billig og skal visst i følge de som har prøvd det funke veldig bra! Har du nok penger, Autronic SM4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja borrer opp hver enkelt sylinder, det pga etter tid blir det slitasje på sylinderveggene så ett standard størrelse stempel med ringer ikke holder på kompen så bra. Er spesielt viktig siden du skal overladde...

Jeg kjører selv Autronic SM4, koster en del mer enn mange andre sprut, men er absolutt verdt det. Annen ting du bør tenke på er hvem som skal mappe motoren og hvilke sprut dem er vant med, kjipt å komme med en jalla sprut så dem må bruke mye tid å lære seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med borre regner jeg med at man borrer opp hver sylinder til større diameter da? Kan jo drite i pianotråden og kjøpe MLS pakning isteden?

Ja, for å få ny "uslitt" flate og hone, samt stempel som tetter skikkelig.

Er litt overdim på CP stempla fra PPF nettopp fordi man skal borre når man skal bruke de stempla.

Drit i MLS, er visst flere som har hatt problemer med den pakningen på M20, gå for pianotråd. Best og koster mindre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...