rolfi Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Hei. Denne gangen ønsker jeg ikke delebil, men en hel bil som jeg kan fikse. Har en 1977 528 i garasjen med feiltenning og avkoblede bremser (pluss dritlite rust) som evt. kan brukes som betaling/delbetaling. Bør være 528, men det meste er av interesse! Trenger ikke være i Hedmark! Mvh Rolf Tore Gjesdal epost: rolftgjesdal [at] gmail (dot) com Link til AutoDB: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1257270 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet September 30, 2006 Share Skrevet September 30, 2006 Jeg innrømmer å ha glemt å lese forrige PM fra deg, men hva ble det til med den bilen? Hvorfor står ikke den i garasjen din nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 30, 2006 Forfatter Share Skrevet September 30, 2006 Jeg innrømmer å ha glemt å lese forrige PM fra deg, men hva ble det til med den bilen? Hvorfor står ikke den i garasjen din nå? Selger skulle kontakte meg når han kom hjem fra jakt, men det skjedde aldri! Jeg så på finn.no at bilen plutselig ble solgt. Nå er det 'bimmerlars' som har bilen. Synd at jeg ikke fikk den, men sånn er det med bilkjøp. Har enda ikke fått noe mail/tlf fra selger, men sånn er det. 3. gangen går det alltid bra er det et ordtak som sier. Så det vil si at neste gang så er det jeg som har lykken med meg med en pre-facelift 528. ...Håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Bump. Hvis noen kjenner noen som har en som står, så la dem få vite at jeg er på utkikk! Bilen skal bli restaurert og ikke på noen måte ødelagt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 5, 2006 Share Skrevet Oktober 5, 2006 Kan kanskje kjøpe min pre-facelift 528, som er nevnt litt lenger opp her. Skifta alle ytre bremserør til rustfrie. Smurt opp calipere så alle stempler går, pussa rusta på skivene og smørt opp klosser igjen med kobberfett. Jeg skifta nettopp olje, filter og plugger på motoren. Har også skifta en drivaksel pga. revna mansjett på den ene som satt der. Kan evnt. selges med nye fjærer og støtdempere om de skiftes før et evnt. salg. GSS har differensialer om sveisa diff ikke akkurat er ideelt(noe det ikke er) Kan også nevne at bilen har sjelden BBS frontfanger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 5, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2006 Kan kanskje kjøpe min pre-facelift 528, som er nevnt litt lenger opp her.Skifta alle ytre bremserør til rustfrie. Smurt opp calipere så alle stempler går, pussa rusta på skivene og smørt opp klosser igjen med kobberfett. Jeg skifta nettopp olje, filter og plugger på motoren. Har også skifta en drivaksel pga. revna mansjett på den ene som satt der. Kan evnt. selges med nye fjærer og støtdempere om de skiftes før et evnt. salg. GSS har differensialer om sveisa diff ikke akkurat er ideelt(noe det ikke er) Kan også nevne at bilen har sjelden BBS frontfanger! Ingenting ville vært bedre egentlig Hvis du vil, så kan du få den E12'n jeg har og noe i mellom om det kunne vært av interesse. Den trenger et heftig oljeskift, nye bremser (de som er på nå er kobla av. Sist brukt i 1998. Bremseskive VB mangler), ny lakk og litt godprat med tenningen.. (feiltenning). Pluss den ene baklykta er av, da skruene har knukket Forrige eier sa at det var diffbrems på den, men det har jeg ikke merka noe til (ikke akkurat det jeg merker når bilen kjøres 5 meter, rett inn i garasjen ) Kan sjekke når jeg kommer hjem igjen. (er på ferie i rogaland atm. kommer hjem på mandag kveld) Den har også heftig myke fjærer og dempere. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26475 <- prosjekttråd Men, hvor mye rust er det på en skala på den du har? Er det et så og si "umulig" prosjekt (med tanke på rust)? Oooog en ting til... Hva er den boksen med knapper på dashbordet? så det på et bilde jeg fikk av han som hadde den før deg, at det var en anordning med en boks og noen knapper. Bare av ren nysgjerrighet. Og er det med 3.5'n, 2.8'n eller begge deler? Har også en M30B25 som du kan få, her tar den bare opp plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Kan kanskje kjøpe min pre-facelift 528, som er nevnt litt lenger opp her.Skifta alle ytre bremserør til rustfrie. Smurt opp calipere så alle stempler går, pussa rusta på skivene og smørt opp klosser igjen med kobberfett. Jeg skifta nettopp olje, filter og plugger på motoren. Har også skifta en drivaksel pga. revna mansjett på den ene som satt der. Kan evnt. selges med nye fjærer og støtdempere om de skiftes før et evnt. salg. GSS har differensialer om sveisa diff ikke akkurat er ideelt(noe det ikke er) Kan også nevne at bilen har sjelden BBS frontfanger! Ingenting ville vært bedre egentlig Hvis du vil, så kan du få den E12'n jeg har og noe i mellom om det kunne vært av interesse. Den trenger et heftig oljeskift, nye bremser (de som er på nå er kobla av. Sist brukt i 1998. Bremseskive VB mangler), ny lakk og litt godprat med tenningen.. (feiltenning). Pluss den ene baklykta er av, da skruene har knukket Forrige eier sa at det var diffbrems på den, men det har jeg ikke merka noe til (ikke akkurat det jeg merker når bilen kjøres 5 meter, rett inn i garasjen ) Kan sjekke når jeg kommer hjem igjen. (er på ferie i rogaland atm. kommer hjem på mandag kveld) Den har også heftig myke fjærer og dempere. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=26475 <- prosjekttråd Men, hvor mye rust er det på en skala på den du har? Er det et så og si "umulig" prosjekt (med tanke på rust)? Oooog en ting til... Hva er den boksen med knapper på dashbordet? så det på et bilde jeg fikk av han som hadde den før deg, at det var en anordning med en boks og noen knapper. Bare av ren nysgjerrighet. Og er det med 3.5'n, 2.8'n eller begge deler? Har også en M30B25 som du kan få, her tar den bare opp plass. Dersom jeg selger bilen er det kun penger som er interessant Vil ikke si den er umulig med tanke på rust. Må skifte kanaler, ut med frontruta for å ta et rusthull nederst i venstre hjørnet, litt rust nederst på dører, bagasjelokket har bobla opp bakerst, tanklokket hadde jeg bytta. Synes ikke bilen er ille til å være 30 år gammel! Sitter 3,3l i bilen. Den boksen med knapper er en kode man skal slå inn før man får starta motoren, men det virker ikke. Selger den om jeg får en god pris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det er det der med "god pris" vi må bli enige om. For du vil selvsagt selge dyrest mulig, og jeg vil kjøpe billigst mulig. Men jeg kan komme og se på den en dag etter jeg har kommet hjem, så kan vi se om vi får fiksa en deal da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 6, 2006 Share Skrevet Oktober 6, 2006 Det er det der med "god pris" vi må bli enige om.For du vil selvsagt selge dyrest mulig, og jeg vil kjøpe billigst mulig. Men jeg kan komme og se på den en dag etter jeg har kommet hjem, så kan vi se om vi får fiksa en deal da Jepp Gi en lyd fra deg når det passer deg da! 99445292 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå