Analex Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 Automatkassa i min E36 318is er ikke helt i orden. Hvis jeg bremser hardt ned til full stopp, eller nesten full stopp henger ikke kassa helt med. Hvis jeg gir gass igjen like etter bremsen er ikke bilen i gir, men pluttselig etter noen sekunder smetter den i gir og hvis turtallet er høyt nøkker bilen voldsomt. Jeg har lært meg dette og kjører derfor rolig og jenvt for å unngå dette. Noen som har peiling på hva som kan være galt med kassa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 Min er også litt sånn til tider... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 Den trenger nok en overhaling, men så er jo dette en grei anlednig til å bytte til manuell kasse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3Compact Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 Det er mest sansynelig lite olje på kassa. Når du bremser hardt inn i krysset havner olja fremover. Dermed får ikke sumpen noe olje når oljenivået er lavt. Kassa bruker olja som hydraulik-olje og mister dermer trykket. Dermer "pælmer" den i giret når trykket er tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Oktober 1, 2006 Share Skrevet Oktober 1, 2006 318is med automat har jeg aldri hørt om! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Oktober 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2006 http://www.pelicanparts.com/BMW/techart ... d_Auto.htm Dette hjalp meg på vei, takk for tipset M3Compact Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Oktober 2, 2006 Share Skrevet Oktober 2, 2006 Samma på min, og her er det olje nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2006 Fikk tilbud fra Trondsen bil om oljeskift Inkl filter, arbeid og olje. Pris er Kr, 3600,00 Er dette dyrt eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Fikk tilbud fra Trondsen bil om oljeskift Inkl filter, arbeid og olje.Pris er Kr, 3600,00 Er dette dyrt eller? Tror du ikke behøver å være rakket ingenør for å skifte det selv. Er jo litt moro å gjøre det selv også, ta det som terapi fra en masete hverdag. Bruk heller de pengene du sparte på en ny ipod feks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå