Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har forsøkt biltema sin rubbing?

Noen har vært å gnidd ettellerannet oppeter siden på bilen så jeg har fått noen områder med små og store riper.

En av ripene ser ut for å ha gått helt til grunningen(hvit tynn ripe).

De fleste av de små ripene fikk jeg vekk med vanlig polering.

Er det en annen type rubbing jeg bør satse på, og er det best å bruke maskin?

Skrevet

Hvis ikke du er proff med poleringen ville jeg ikke brukt maskin.

Riper ned til grunningen får man vel ikke vekk uten å fylle i..

Turtle sin rubbing er iallefall noe dritt å fjerne, og ikke så god..

Autoglym sin lakkrens og polering er meget bra, det går også for meguiars gold glass polering.. Syntes ikke meguiar sin lakkrens er like god. Meguiar er gjerne litt vanskeligere å få pent resultat med(tidsmessig) Men er grei med at du kan smøre på polering over hele bilen før du tørker vekk.

Dette er mine erfaringer iallefall..

• 4 months later...
Skrevet

fikk vekk disse ripene etter ørten poleringer. Men nå har en syk jævel laget en 10 cm ripe nederst på førerdøren. Har stått å gnikket i hele kveld men den er nok for dyp:(

Er lakkering eneste utvei da eller finnes det alternativer? Ripen er hvit men går ikke til metallet.

Skrevet

Det jeg har gjort på min bil med steinspruten var å kjøpe sånn poleringsmiddel med farge i. Tror det er Turtle som har det. Du kjøper i den fargen bilen din er, og da er det med en sånn stift du gnir nedi og utover alle riper først, og da polerer du vekk det også polererer du med det poleringsmiddelet med farge i. Bilen blir veldig blank av det og det usynliggjør det meste. Gjorde hvertfall det hos meg.

Skrevet
fikk vekk disse ripene etter ørten poleringer. Men nå har en syk jævel laget en 10 cm ripe nederst på førerdøren. Har stått å gnikket i hele kveld men den er nok for dyp:(

Er lakkering eneste utvei da eller finnes det alternativer? Ripen er hvit men går ikke til metallet.

Du kan og lgge i lakk i ripa med en pensel. Er ikke det peneste resultatet,men du slipper i alle fall å lakkere.

Skrevet

Stikk innom bmw forhandler, kjøp lakkstift i bilens farge, samt en stift med klarlakk, så renser du godt der det er riper, deretter flikker du i de dypeste ripene med farge, deretter klarlakk.

Små riper (hvor det ennå er farge) legger du kun klarlakk i.

når dette har tørket noen timer kan du med P3000-P6000 våtslipepapir rubbe ned der hvor du har flikka i slik at overgangen blir HELT jevn.

Så er det bare å polere, så har du like bra resultat som lakkering, og INGEN kan se hva som er gjort om de ikke har litt peiling på lakk! :)

Og dette er ikke tull engang, det blir like bra som lakkering nesten, bare billigere. :wink:

Skrevet

Har hatt samme problem med egen bil.

Løste det ved å legge orginallakk forsiktig i ripa med en tannstikker. Dropp klarlakken og poler godt over, så blir det i alle fall bedre enn en hvit stripe :wink:

Skrevet
Har hatt samme problem med egen bil.

Løste det ved å legge orginallakk forsiktig i ripa med en tannstikker. Dropp klarlakken og poler godt over, så blir det i alle fall bedre enn en hvit stripe :wink:

Kan ikke droppe klarlakken hvis du har metallic lakk... De fleste har gått over til vannbasert lakk nå. Er jo bare å vaske bilen to ganger så er jo lakken vekk. Må ha klarlakk på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...