Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Igår bestemte jeg meg for å bytte pollenfilteret som jeg hadde vært på bmw å kjøpt. Jeg skrudde av dekselet over viftemotoren foran i motorrommet, men kunne ikke finne noen filtre der. Jeg fant ut at det ikke hadde vært filter der, og at det kun var noen hetter som hindret det verste vannet/skiten å komme inn i viften.(ikke rart jeg får masse løv inn i viften) Jeg tok vekk denne på ene siden og monterte pollenfilteret istedet. Dette fungerte bra, og det så ut som det var sånn det skulle være.

Men på andre siden(venstre side av bilen) gikk det ikke så lett, der var viskeroverføringen i veien.. Hvordan løser man dette?

Skrevet
Du må bare lirke mye. Det skal gå akkurat. Vet det er mye pjesk.

Skal filteret gå inn innimellom viskeroverføringene? Jeg erklærte det "umulig" og prøvde ikke å dytte det inn en gang :wink: Kanskje jeg får prøve igjen da..

Skrevet
Du må bare lirke mye. Det skal gå akkurat. Vet det er mye pjesk.

Skal filteret gå inn innimellom viskeroverføringene? Jeg erklærte det "umulig" og prøvde ikke å dytte det inn en gang :wink: Kanskje jeg får prøve igjen da..

Jupp, var vertfall sånn jeg gjorde det. Det gikk akkurat.

Skrevet

Nå har jeg byttet pollenfilteret på andre siden av viftemotor også! Det gikk ikke så aller verst, men litt trangt å komme til...

Filter og deksel som stod istedet for filter:

IMG_2059copy.jpg

Nytt filter på venstre side på bildet, det er på høyre side det er trangt

IMG_2064copy.jpg

Her skal filteret inn:

IMG_2062copy.jpg

Løsningen ble å fjerne dekselet som du ser foran viftemotoren. dette er festet med 1*7mm skrue på hver side. Du må også løse fra boksen med kablene. Denne er festet med to skruer i oppkant.

Deretter er det bare å tre inn filteret på best mulig hvis, og klipse det fast..

Skrevet
Må sjekke dette på min og. Jeg får MYE støv inn i kupeen og det er til stadighet løv osv

kjenner meg igjen der! Blir så irritert, løv i ventilene og lyder fra fra viften. Setter deg inn i nystøvsuget bil, på med viften og blaff så kommer en sky... :?

• 1 year later...
Skrevet

Vet jeg tar opp igjen en gammel tråd :wink:

Har akkurat gjort denne operasjonen på min egen bil, og hadde sikkert aldri kommet i mål uten å ha lest denne tråden. Jeg skjønner godt at Bavaria tilfeldigvis 'glemte' å montere pollenfilter da jeg hadde bilen inne til service sist og jeg ba dem se på det.

Er det noen som vet om pollenfilterbytte er inkludert i inspection-service eller ikke? Jeg tror ikke jeg gidder å bytte disse filterne flere ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...