Gå til innhold

oljerør fra innsug ned til bunnpanne på 325 motor for kort?


BMWDaniel
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

har et litt underlig problem.. kjøpte nettop en bmw e30 320 med 325 motor.

det er da et oljerør som går fra innsugsmanifolden rett ned til bunnpanna, og på motorn min er det for kort så det lekker da motorolje ut fra innsuget. noen som vet om man frå forksjellige lengder på dette røret?

mvh Daniel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være olje i innsuget gitt, med mindre veivhuset produserer noe jævlig med oljedamp. Legg ut et bildet av røret

På M20 går veivhusventilasjonen og deler av oljereturen gjennom dette røret via innsugsmanifolden. Det har ingen tilknytning til innsugskanalene.

Du har defekt o-ring(er), det er en o-ring oppe og en nede på røret. Dersom o-ringen oppe er skvisa flat eller klippet så kommer det ganske mye olje ut der. Been there, done that :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være olje i innsuget gitt, med mindre veivhuset produserer noe jævlig med oljedamp. Legg ut et bildet av røret

På M20 går veivhusventilasjonen og deler av oljereturen gjennom dette røret via innsugsmanifolden. Det har ingen tilknytning til innsugskanalene.

Du har defekt o-ring(er), det er en o-ring oppe og en nede på røret. Dersom o-ringen oppe er skvisa flat eller klippet så kommer det ganske mye olje ut der. Been there, done that :P

Går ikke veivhusventilasjonen inn i gasspjeldet på M20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå lagt inn nye O-ringer men det røret er for kort altså.. :P men satt det helt opp inn i innsuget også klinte jeg på no skjitt oppe og nede så nå er det tett men, enten er det for kort ellerså så er det et stykke eller no som mangler. finner heller ikke no bilder av den på "online ETK" kan jo høre med bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er det røret der. men røret mitt er ikke så kort at det kan bli tatt ut uten at innsyget er av. jeg kan bare bevege på det litt opp og ned.. kanskje sånn 3cm eller no. det er heller ingenfjær på det nei.. sikkert forje eier som enten har kappa den litt og/eller bare glemt fjæra. må ta å få tak i den fjæra evt. og høre med bmw.

takker foresten for all hjelp jeg har fått :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...