BMWDaniel Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 hei. har et litt underlig problem.. kjøpte nettop en bmw e30 320 med 325 motor. det er da et oljerør som går fra innsugsmanifolden rett ned til bunnpanna, og på motorn min er det for kort så det lekker da motorolje ut fra innsuget. noen som vet om man frå forksjellige lengder på dette røret? mvh Daniel
Bimmerlars Skrevet Oktober 2, 2006 Skrevet Oktober 2, 2006 Skal ikke være olje i innsuget gitt, med mindre veivhuset produserer noe jævlig med oljedamp. Legg ut et bildet av røret
BMWDaniel Skrevet Oktober 2, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2006 hmm høres rart ut, men ja jeg skal prøve å få tatt noen bilder men er litt trangt så vet ikke hvor tydelig det blir. legger dem ut i morra mvh Daniel
stian329 Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Skal ikke være olje i innsuget gitt, med mindre veivhuset produserer noe jævlig med oljedamp. Legg ut et bildet av røret På M20 går veivhusventilasjonen og deler av oljereturen gjennom dette røret via innsugsmanifolden. Det har ingen tilknytning til innsugskanalene. Du har defekt o-ring(er), det er en o-ring oppe og en nede på røret. Dersom o-ringen oppe er skvisa flat eller klippet så kommer det ganske mye olje ut der. Been there, done that
Bimmerlars Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Skal ikke være olje i innsuget gitt, med mindre veivhuset produserer noe jævlig med oljedamp. Legg ut et bildet av røret På M20 går veivhusventilasjonen og deler av oljereturen gjennom dette røret via innsugsmanifolden. Det har ingen tilknytning til innsugskanalene. Du har defekt o-ring(er), det er en o-ring oppe og en nede på røret. Dersom o-ringen oppe er skvisa flat eller klippet så kommer det ganske mye olje ut der. Been there, done that Går ikke veivhusventilasjonen inn i gasspjeldet på M20?
Bimmerlars Skrevet Oktober 3, 2006 Skrevet Oktober 3, 2006 Hørte vi noen si catch-tank? Hjælper ikke det når røret som frakter olja tilbake til bunnpanna lekker
ehrnst Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Hørte vi noen si catch-tank? Hjælper ikke det når røret som frakter olja tilbake til bunnpanna lekker Om du ikke fører olja i tanken tilbake i bunnpanna hjelper det jo
Bimmerlars Skrevet Oktober 4, 2006 Skrevet Oktober 4, 2006 Hørte vi noen si catch-tank? Hjælper ikke det når røret som frakter olja tilbake til bunnpanna lekker Om du ikke fører olja i tanken tilbake i bunnpanna hjelper det jo Bad idea
BMWDaniel Skrevet Oktober 6, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2006 har nå lagt inn nye O-ringer men det røret er for kort altså.. men satt det helt opp inn i innsuget også klinte jeg på no skjitt oppe og nede så nå er det tett men, enten er det for kort ellerså så er det et stykke eller no som mangler. finner heller ikke no bilder av den på "online ETK" kan jo høre med bmw.
Muren Motorsport Skrevet Oktober 6, 2006 Skrevet Oktober 6, 2006 innsuget må være løst for att du skal klare å ta ut det røret. viss du klarer å plukke det ut uten å løyse innsuget,er det vell noen som har glemt å satt det på ved en toppoverhaling eller no,, å deretter kappa røret for å få det på plass.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=10
propan Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Jeg stemmer også for det Muren sier,antakelig noen som har glemt det røret før og kuttet det for å få det inn for å slippe å opp med alt igjen. Er fjæra der forresten?
cornelius Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 har ett par dårlige bilder, men det er dette røret du mener? vis det er det, så skal det ikke være mulig at det er for kort vist det ikke er gjort noe hjemme mekk eller kuttet som de andre sier her.
BMWDaniel Skrevet Oktober 7, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2006 ja det er det røret der. men røret mitt er ikke så kort at det kan bli tatt ut uten at innsyget er av. jeg kan bare bevege på det litt opp og ned.. kanskje sånn 3cm eller no. det er heller ingenfjær på det nei.. sikkert forje eier som enten har kappa den litt og/eller bare glemt fjæra. må ta å få tak i den fjæra evt. og høre med bmw. takker foresten for all hjelp jeg har fått
propan Skrevet Oktober 7, 2006 Skrevet Oktober 7, 2006 Uten fjær vil den ikke være tett nei. Send meg pm så skal du få ett slikt rør og fjær av meg hvis du betaler frakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå